دستفروشان بازار ساماندهی می‌شوند
دستفروشان بازار ساماندهی می‌شوند
شهردار تبریز گفت: طرحی ارائه می دهیم تا ضمن تملک برخی نقاط بازار و با شرط این‌که بازار نیز سنگفرش شود، نسبت به ساماندهی ۲۵۰۰ دست‌فروش اقدام شود.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار در جریان سومین قرار خدمت از دور دوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز به همراه حجت الاسلام رسول برگی رئیس، احد صادقی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری، یاسین بجانی رئیس کمیسیون عمران و ترافیک، سید کاظم زعفرانچی‌لر رئیس کمیسیون سرمایه گذاری حکیمه غفوری و غلامرضا احمدی عضو شورای اسلامی شهر تبریز از بازار تبریز بازدید کرد.

هوشیار در این بازدید گفت: یک سری معضلاتی داریم که حل آن‌ها زمان‌بر است. ما در بحث دست‌فروشان با جمعی از شهروندان طرف هستیم و شاید در عرض یک ماه بتوانیم آن‌ها را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری نیز آنقدر توان ندارد که به تنهایی این کار را انجام دهد. البته این مشکل در طول سالیان متمادی ایجاد شده است. دستفروشان عزیز نیز همشهریان ما هستند و بر اساس نیازهای خود این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: برای حل این مسائل باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و تک‌تک بازاریان باید همکاری کنند و نباید تنها منافع خودشان را ببینند. این معضل چندین سال است که مطرح است و پیشنهاد می‌کنم که یک شهردار ناحیه مخصوص بازار تعیین کنیم.

شهردار تبریز در خصوص لازمه‌های ساماندهی دست‌فروشان، گفت: ورود و خروج کالا و ورود بدون شناسنامه کالا به بازار را باید کنترل کنیم. ۲۴ ورودی به بازار داریم که کار نظارت را خیلی ساده می‌کند. هم‌چنین میتوانیم با مهندسی، نقاط باراندازی را نیز کنترل کنیم.

وی ادامه داد: مسئله دوم این است که ما سد معبر را با برنامه‌ریزی رفع کنیم. اعضای شورای اسلامی شهر از نزدیک شاهد مشکلات بازار هستند و می‌توانیم لایحه‌ای برای تملک برخی نقاط بازار مثل حمام مخروبه به شورای شهر ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: تا اسفند سال جاری باید تملکات تمام شود و اجرای آن برای سال آینده باشد. از این طریق ۲۵۰۰ دستفروش را می‌توانیم در این طرح ساماندهی کنیم.

شهردار تبریز افزود: موضوع بعدی، خود پیاده‌راه بازار است. باید آنقدر شانیت بدهیم که خود شهروند هم از شان بازار آگاه شود. در وضع موجود باید دست‌فروشان را شناسایی کرده و آمار آن‌ها در دست ما باشد.

انتهای پیام/