خیابان‌های تبریز پاسخگوی حجم خودروها نیست
خیابان‌های تبریز پاسخگوی حجم خودروها نیست
شهردار تبریز گفت: در سال ۹۶ نزدیک به ۴۵ هزار خودرو در شهر تردد می‌کردند و در حال حاضر ۸۵ هزار دستگاه خودرو داخل شهر تردد می‌کنند که خیابان‌های تبریز پاسخگوی این تعداد نیست.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در جلسه شورای شهر اظهار داشت: اصلی‌ترین دلیل ترافیک، افزایش تعداد خودروها در شهر است، در سال ۹۶ نزدیک به ۴۵ هزار خودرو در شهر تردد می‌کردند و در حال حاضر ۸۵ هزار دستگاه خودرو داخل شهر تردد می‌کنند که خیابان‌های تبریز پاسخگوی این تعداد نیست.

وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد ترافیک نیستیم چون مدارس و مطب پزشکان تعطیل است.

شهردار تبریز با بیان اینکه ۶۰ درصد مدارس غیر انتفاعی در محلات خاصی هستند که باعث ترافیک شهری می‌شوند، گفت: قبلا اینگونه بود که هر کسی در محله خود می‌توانست در مدارس ثبت نام کند ولی دیگر این قانون وجود ندارد.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته دولت به افزایش وسایل حمل و نقل عمومی توجهی نکرده است و ما هم در یک سال گذشته توانستیم فقط ۵۱ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اضافه کنیم.

هوشیار تصریح کرد: وضعیت ترافیک فقط در حیطه مدیریت شهری نیست و بقیه دستگاه‌ها هم باید کنار شهرداری باشند.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته ترافیک بیشتر احساس شده است و دلیل آن هم بخاطر پروژه پاسداران و شهید کسایی است، توضیح داد: طی توافقی که انجام شده بود قرار بود اتوبان پاسداران را اداره راهداری تا پایان شهریور تکمیل کند اما نتوانست آن را انجام بدهد و ما هم شاهد آن بودیم که فصل کاری از دست می‌رود و به همین دلیل از اواسط مهر ماه این پروژه شروع شده است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: می‌دانستیم تکمیل این پروژه زمان بر خواهد بود و باعث ترافیک می‌شود اما پروژه یک ساله را در عرض دو ماه تکمیل کردیم و همکاران ما در این پروژه شبانه روزی کار کردند و امیدواریم زودتر کار تمام شود تا شرمنده مردم نشویم.