خسارت ۱۶۲ میلیاردی بارش‌های سیل آسا به محصولات زراعی/ ۳۲ میلیارد کمک بلاعوض به کشاورزان داده شد
خسارت ۱۶۲ میلیاردی بارش‌های سیل آسا به محصولات زراعی/ ۳۲ میلیارد کمک بلاعوض به کشاورزان داده شد
باقرزاده از خسارت 162 میلیارد و 200 میلیون تومانی بارش های سیل آسا در سال زراعی 98-97 به محصولات زراعی، باغی، تاسیسات و قنوات استان خبر داد.

به گزارش شمس، فیروز باقرزاده در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: بخش کشاورزی همیشه متاثر از عوامل طبیعی و غیرطبیعی است، این بخش از عوامل مختلفی منجمله سرما، تگرگ، سیل و زلزله آسیب می بیند.

وی افزود: کشور ایران جزو کشورهای آسیب پذیر در این حوزه می باشد و استان  آذربایجان شرقی نیز از این موضوع مستثنی نمی‌باشد، سال زراعی ۹۸-۹۷ و در اوایل فروردین ماه سالجاری سیل ناشی از بارندگی های شدید در اکثر شهرستان ها به بخش های زراعت، باغات، تاسیسات، قنوات و کانال ها خسارات عمده ای وارد کرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: طبق برآورد به عمل آمده توسط همکاران و کارگروه حوادث غیرمترقبه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها و فرمانداران محترم، میزان این خسارات بیش از ۱۶۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی افزود: براین اساس دولت محترم تدبیر و امید در راستای حمایت و جبران خسارات کشاورزان زحمتکش، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد و ۳۲ میلیارد تومان کمک های بلاعوض، مجموعاً ۶۲ میلیارد تومان اعتبار به استان آذربایجان شرقی تخصیص و ابلاغ کرد.