خبری از «آسترازنکا» نیست/ خدا به سینوفارم برکت دهد!
خبری از «آسترازنکا» نیست/ خدا به سینوفارم برکت دهد!
در حالی‌که مسئولان به تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاکید دارند و تنها راه مبارزه با سویه های جدید را پوشش کامل واکسیناسیون می‌دانند، شهروندان تبریزی خبر از عدم تزریق واکسن‌هایی همچون آسترازنکا و پاستوکووک می‌دهند.

به گزارش خبرنگار شمس، در حالی‌که دوز سوم واکسن کرونا، شاه کلید مبارزه با سویه جدید اومیکرون کرونا تعریف شده و تمامی مسئولان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان به تکمیل پوشش واکسیناسیون (۲ دوز) و تزریق دوز سوم توصیه دارند، شهروندان تبریزی که در دوزهای اول و دوم از واکسن‌های غیرفعال نظیر برکت و سینوفارم تزریق کرده‌اند با ارسال پیام‌هایی از “عدم تزریق واکسن آسترازنکا و حتی پاستوکووک به‌عنوان دوز سوم” خبر می‌دهند و می‌گویند واکسن آسترازنکا تنها برای افرادی‌ست که قصد سفر خارج از کشور را دارند و آن‌هم منوط به دریافت نامه از سفارت و تایید پزشک معتمد است.

گفته‌ می‌شود برای این افراد حتی واکسن پاستوکووک هم تزریق نمی‌شود و الزاما بایستی از واکسن‌ مشابه دوز اول و دوم تزریق شود.

این در‌حالی‌ست که پیشتر مقامات وزارت بهداشت گفته بودند این که دوز سوم مانند دوزهای اول یا متفاوت از آن‌ها باشد هر دو از نظر علمی مورد تایید است و مسئولین علوم پزشکی تبریز نیز آن را تکرار می‌کردند.

این آشفتگی در بحث دوز سوم واکسن کرونا در شرایطی که طبق مطالعات علمی، تاثیر دوز سوم ۸۰ درصد از ابتلا به سویه امیکرون پیشگیری خواهد کرد باعث کاهش سرعت واکسیناسیون خواهد شد.

انتهای پیام /