جنایت استفاده از آب شرب برای فضای سبز در سهند/ مردم از دو مدیریتی بودن شهر خسته شده‌اند!
جنایت استفاده از آب شرب برای فضای سبز در سهند/ مردم از دو مدیریتی بودن شهر خسته شده‌اند!
شهردار شهر جدید سهند گفت: چرا شهری ایجاد شده و الان اتوبوس شرکت واحد نمی‌تواند داخل آن مسافران را جابه‌جا کند؟

به گزارش شمس، حسین عباس‌زاده شهردار شهر جدید سهند صبح امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران سهند با بیان اینکه اصحاب رسانه بلندگوی جامعه هستند، اظهار کرد: باید با کمک رسانه‌ها مشکلات سهند را فریاد بزنیم! چرا شهری ایجاد شده و الان اتوبوس شرکت واحد نمی‌تواند داخل آن مسافران را جابه‌جا کند؟ میلیاردها تومان صرف طراحی اصولی فاز ۴ شده است ولی پلیس راهور به دلیل امنیت مسافران اجازه راه‌اندازی اتوبوس واحد را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: شرکت عمران شهر سهند به عنوان متولی شهر وظیفه دارد در ازای فروش زمین‌هایی که متعلق به همین مردم است امکانات و زیرساخت را اجرا کند. برای مثال شرکت عمران قادر است با فروش یک قطعه ۲ هزار متری تجاری در سطح شهر یک اتوبوس برای شهر بخرد ولی چنین کاری برای شهرداری با بودجه محدود ممکن است سال‌ها طول بکشد. همانطور که در شهر جدید گلبهار مشهد شرکت عمران این شهر ۲۰ دستگاه اتوبوس خریده و در اختیار حمل و نقل این شهر قرار داده است.

جنایت استفاده از آب شرب  برای فضای سبز در سهند

عباس‌زاده در مورد آبیاری فضای سبز سهند با آب شرب بیان داشت: این یک جنایت است که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده شود و در دنیا از سیستم بازچرخانی آب استفاده می‌کنند. آب خام جزو ضروریات شهر است و لازمه فضای سبز هم آب است.

وی اضافه کرد: ۱۶۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت تصفیه‌خانه شهر است ولی به دلیل عدم لوله‌گذاری توسط شرکت عمران در سال‌های قبل، نمی‌توانیم از این آب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم. البته مدیریت فعلی شرکت عمران اینطور بیان کرده‌اند که لوله‌گذاری در مرحله اجرایی قرار دارد.

شهردار سهند در مورد انتقاد شهروندان به خدمات پایین فازهای ۳ و ۴ نسبت به فازهای دیگر و لزوم توسعه عدالت محور فازهای چهارگانه افزود: ما تفاوتی بین فازهای مختلف قائل نیستیم و برای دسترسی بهتر امسال در فاز چهار ناحیه خدماتی جداگانه خواهیم داشت تا در مورد برف‌روبی خدمات بهتری ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در مورد امکانات کم ماشین‌آلات شهرداری هم شرکت عمران قطعه زمینی در اختیار شهرداری قرار داده بود که با فروش آن ماشین‌آلات مورد نیاز خود را خریداری کنیم که آن زمین هم  توسط دانشگاه صنعتی سهند مصادره شد و قرار است شرکت عمران قطعه زمین دیگری در اختیار ما قرار دهد.

عباس‌زاده در مورد برنامه‌های خود برای شهرداری سهند اذعان داشت: پیگیری خط مترو سهند که با تلاش شهرداری تبریز خط چهارراه لاله تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و از مسیر اتوبان جدید دسترسی به شهروندان شهر سهند راحت‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: تحویل فاز دوم شهر سهند از شرکت عمران که جزو خواسته‌های اصلی شهروندان بوده، چرا که مردم از دو مدیریتی بودن شهر خسته شده‌اند. البته شهرداری رایگان این فاز را تحویل نمی‌گیرد بلکه با احصاء نواقص این فاز، بقیه کارهای عمرانی توسط شهرداری سهند انجام خواهد پذیرفت.

عباس‌زاده راه‌اندازی ایستگاه با ۱۶ دستگاه تاکسی در اتوبان جدید تبریز-سهند و شروع کار اداره مستقل راهور در سهند را دیگر برنامه‌های خود در شهرداری عنوان کرد.

تعیین تکلیف فاز دوم شهر جدید سهند

مرتضی صالحی، رئیس شورای اسلامی شهر سهند با بیان اینکه بزرگترین کار شورای ششم اختصاص بودجه ۱۵۰ میلیاردی برای سهند است، گفت: دیگر اقدامی که شورای شهر در حال پیگیری می‌باشد، تحویل فاز دوم سهند به عنوان بزرگترین فاز شهر از شرکت عمران است که طی نامه‌ای درخواست تحویل فازهای سه‌گانه به وزیر راه و شهرسازی ارسال شده تا با دستور وی به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، تا پایان سال حداقل شاهد تحویل فاز دو به شهرداری سهند باشیم.

صالحی در مورد مشکلات عدیده ساکنان فاز چهار برای حمل و نقل درون و برون شهری متذکر شد: برای رفع مشکلات حمل و نقل و راه‌اندازی اتوبوس برای فاز چهار، شهروندان از ما به عنوان نماینده مردم انتظار دارند ولی پلیس راهور به دلیل پیچ‌های تند ورودی‌های فاز چهار و به خطر افتادن جان مسافرین این مسیر، راه‌اندازی اتوبوس در فاز چهار را قبول نمی‌کند و شرکت عمران باید این دو ورودی را اصلاح کند تا مشکل حمل و نقل ساکنان فاز چهار رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمان اصلاح مسیر فاز چهار، در شورای شهر یارانه‌ای برای مینی‌بوس‌های داخل شهر تصویب کرده‌ایم تا با حداقل هزینه (۱۵۰۰ تومان) شهروندان را از فاز یک به فاز چهار ( و بالعکس ) منتقل کند و برای این کار منتظر امضای قرارداد با ون یا مینی‌بوس‌های داخل شهری هستیم.

وعده‌های که عملیاتی نشد!

مهدی ناصریان، عضو شورای اسلامی شهر سهند نیز در مورد چرایی عملیاتی نشدن وعده خود مبنی بر تحول در فضای سبز شهر سهند در سال جدید عنوان کرد: متاسفانه امسال با توجه به کمبود آب، دادستان شهرستان دستور قطع آب کریدورها را صادر کردند و عملاً منبع تامین آب فضای سبز از ما گرفته شد.

وی یادآور شد: یک چاه آب مخصوص آبیاری فضای سبز داشتیم که قبل از شروع دوره ششم شورا طی صورتجلسه‌ای از شهرداری اخذ و تحویل اداره آب و فاضلاب شد و تنها یک چاه در پارک مینیاتوری برای آبیاری فضای سبز در اختیار داشتیم. شرکت عمران سهند هم مثل شهرداری از آب این چاه برای آبیاری فضای سبز خود استفاده می‌کرد که پس از رسانه‌ای شدن موضوع از آب پساب تصفیه‌خانه برای این منظور استفاده کردند.

ناصریان با بیان اینکه سال‌ها در سهند پیمانکار فضای سبز بوده و در این زمینه تخصص کافی دارد، اضافه کرد: آب پساب استفاده شده در چند نقطه شهر باعث خشکیده شدن درختان آن منطقه شده است و در نظر داریم سال آینده از آب خام برای آبیاری فضای سبز تحت اختیار خود استفاده کنیم ولی بصورت آبیاری قطره‌ای.

انتهای پیام /