جمعیت ۳۴ هزار نفری معلولین در استان/ پروژه‌های دوره‌های قبل، جنازه روی دوش شهر بودند
جمعیت ۳۴ هزار نفری معلولین در استان/ پروژه‌های دوره‌های قبل، جنازه روی دوش شهر بودند
جلسه امروز شورای شهر تبریز با تجلیل از معلولان، سخنرانی مدیرکل بهزیستی استان و عضو شورای شهر تبریز به پایان رسید.

به گزارش شمس، جلسه امروز شورای شهر تبریز با تجلیل از نخبگان و ورزشکاران معلول به مناسب روز جهانی معلولین آغاز شد . در ادامه فرگل صحاف با اشاره به جمعیت ۳۴ هزاری معلولین در استان گفت: از این نظر آذربایجان‌شرقی در رتبه ششم جمعیت معلولین قرار دارد که ۵۳ درصد از آنها معلولین شدید و بسیار شدید هستند.

وی ادامه داد: ۲۴ هزار نفر معلول مستمری بگیر در شهر تبریز زندگی می‌کنند که ۶۴ درصد از این افراد مردان و ۳۴ درصد بانوان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به وجود ۱۸ مرکز نگهداری شبانه‌روزی معلولین در تبریز گفت: البته ۸۱ مرکز روزانه نگهداری معلولان در استان هستند که تعداد ۲۹ مرکز در تبریز است. این مراکز نیازمند کمک‌های خیرین است.

وی در خصوص خدمات مشاوره‌های پزشکی بهزیستی استان گفت: مشاوره‌های ژنتیکی، پیش بینی نابینایی و کم بینایی، غربالگری شنوایی و … از جمله کارهایی است که برای جلوگیری از معلولیت توسط بهزیستی انجام می‌شود.

صحاف در خصوص توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار ابراز داشت: اگر شورا و شهرداری بازارچه‌هایی تحت عنوان شنبه یا دوشنبه بازار در اختیار بانوان سرپرست خانوار قرار دهند، کمک بزرگی به این بانوان می‌شود

دستور جلسه سوم سخنرانی میان دستور روح الله دهقان‌نژاد بود که وی در این سخنرانی اظهار داشت: ۱۵ ماه از آغاز شورای ششم گذشت و تمام تلاشمان این بود که در راستای منافع مردم حرکت کنیم.

وی ادامه داد: از طرف خودم و با بررسی عملکرد خودم باید از مردم عذرخواهی کنم که تلاش‌هایم در این مدت گذشته خود من را قانع نکرده است اما این را هم اعلا می‌کنم که تمام تلاشم را کردم و تا آخرین روز شورا هم از تلاش دست نخواهم کشید.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه چند روز گذشته سالروز شهادت شهید مدرس بود فردی که سرنوشت تصمیمات را در مجلس عوض می‌کرد، گفت: اگرچه هیچکس قابل مقایسه با شهید مدرس نیست اما من به نوبه خودم، بررسی کردم که روزی که در شورا هستم با روزی که در شورا نبودم چقدر تفاوت داشته است.

وی با اشاره به بودجه ۱۴۰۲ عنوان کرد: فارغ از بحث‌های تکراری درباره اعداد بودجه مساله محور باشیم؛ چندین مساله تبریز را احصاء کنیم. مثلا بگوییم سال بعد مشکل حمل‌ونقل عمومی تبریز را حل می‌کنیم، به خدمات محله محور رویکرد فرهنگی را اضافه می‌کنیم، تمام مسیرگشایی‌های تبریز را حل می‌کنیم.

دهقان‌نژاد با اشاره به انجام چندین پروژه در سال جاری گفت: این پروژه‌ها جنازه‌هایی بود که از دوره‌های گذشته بر دوش شورای ششم گذاشته شد اما ما تلاش کنیم برای دوره‌های بعدی جنازه روی دوش شهر نگذاریم.

وی با بیان اینکه خزانه متمرکز هنوز اجرایی نشده است، ابراز داشت: متاسفانه سازمان فرهنگی، اجتماعی هنوز در حال اثاث‌کشی است و چنین مساله‌ای اصلا قابل قبول نیست.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه شورا دخالتی در انتصابات ندارد، تصریح کرد: اما این مساله را در نظر بگیرند که مدیرانی بر سر کار بیایند که به شورا اعتقاد دارند چون قرار است با شورا و کمیسیون‌ها کار کنند.

وی با بیان اینکه فاز سه مترو مجوز بهره برداری ندارد، گفت: متاسفانه علی‌رغم تغییر مدیران افکار حاکم بر سازمان قطار شهری تغییر نیافته و بدون مجوز فاز سه مترو آغاز به کار کرده است.

دهقان‌نژاد با اشاره به موضوع سرویس‌های مدارس توضیح داد: آموزش‌وپروش در بحث سرویس‌های مدارس تمام تکالیف خود را کنار گذاشت و به مدیران اعلام کرده‌اند که بروید سراغ شورا! شورا کار بدی کرد که جلوی پیشنهاد شما برای افزایش ۲۲۰ درصدی هزینه سرویس مدارس را گرفت؟ واریزی که در هشت ماه گذشته به حساب آموزش‌وپرورش بوده برای کدام مدرسه هزینه شده است؟

در حال تکمیل…