جلسه هم‌اندیشی فعالان صنعت کفش با شهردار منطقه ۳ برگزار شد
جلسه هم‌اندیشی فعالان صنعت کفش با شهردار منطقه ۳ برگزار شد
جهت برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مختلف، جلسه هم‌اندیشی و هم‌فکری با حضور فعالان صنعت کفش تبریز با شهردار، معاونان و مدیران منطقه ۳ برای معرفی به مسافران و گردشگران درایام تعطیلات نوروزی برگزار شد.

به گزارش شمس، به نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه ۳ تبریز؛ برای معرفی توانمندی‌های صنعت کفش تبریز برای مسافران و گردشگران درایام تعطیلات نوروز، جلسه هم‌اندیشی و هم‌فکری با حضور فعالان این صنعت و با حضور شهردار، معاونان و مدیران منطقه برگزار شد.
در این جلسه دکتر جباریان رئیس اتحادیه کفاشان تبریز و رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، سعید نقشی عضو علی البدل اتحادیه کفاشان تبریز و نماینده و مالک برند سعید، صمد گل‌محمدی مالک برند شمس، رحیم دژبانی مالک برند کاترین و حامد آقا زاده مدیر شرکت راهینو چرم از حوزه کفش با شهردار منطقه در سالن اجتماعات گفتگو کردند.

شهردار منطقه ضمن خوش‌‌آمدگویی، ارتباط و هم‌فکری با فعالان عرصه تولید، صنعت و رسانه را از برنامه‌های شهرداری در راستای ارائه مناسب و بهینه خدمات به شهروندان ذکر کرد و گفت: باید توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهر برای شهروندان، مسافران و گردشگران شناسانده شده و تقویت شود.

اکبر پورخردمند به ارتباط شهرداری با دانشگاه در خصوص دستیابی به روش مطلوب در رابطه با حذف نمک‌پاشی و جایگزین کردن روش مناسب، اشاره نمود و افزود: قصد داریم با سایر حوزه‌ها همچون صنعت نیز ارتباط‌مان را گسترش دهیم.

وی گفت: باید به جایگاه واقعی، اصلی و نقش مهمی که شهر تبریز در عرصه‌های مختلف، بخصوص به نقش آباء و اجدادمان که در حوزه صنعت و تجارت در گذشته داشته است، بها داده و این جایگاه‌ها را احیاء کنیم.

شهردار منطقه برپایی نمایشگاه در ایام تعطیلات نوروزی را یکی از اقدامات در این راستا عنوان کرد و اظهار داشت: شهرداری آماده است امکانات خود اعم از فضاهای خاص شهری را در این راستا در خدمت تشکل‌های مربوطه، جهت شناساندن هر چه بیشتر پیشینه این حرفه‌ها در اختیارشان قرار دهد.

جباریان رئیس اتحادیه کفاشان تبریز و رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان در این جلسه هم‌اندیشی و هم‌فکری نیز با تقدیر از ابتکار خلاقانه شهردار منطقه در خصوص برپایی این جلسه گفت: صنعت کفش با هجمه‌ها و ناملایمتی‌های زیادی مواجه بوده است ولی در نهایت با تلاش همکاران اتحادیه و فعالان و زحمت‌کشان این عرصه، توانسته‌ایم بخش زیادی از مشکلات را حل کرده پشت سر گذاشته و حرفی برای گفتن در کشور داشته باشیم.

جباریان افزود: با ابتکار عمل خاص اتحادیه و اجرای طرح‌های ابتکاری و با نصب شعارهای خاصی همچون ” با افتخار من کفش ایرانی می فروشم” بر فروشگاه ها و…، از عید نوروز سال ۹۵ به این طرف توانستیم کفش تبریز را برای ملت ایران تا حدود زیادی بشناسانیم، به شکلی که در ایام تعطیلات نوروزی مسافران زیادی برای خرید کفش تبریز به بازار و فروشندگان کفش در تبریز مراجعه می‌کنند تا حدی که ارزش ریالی و حجم فروش کفش در ایام تعطیلات نوروزی نسبت به فروش در طی ایام سال، از سهم قابل توجهی برخوردار است.
وی گفت: متاسفانه در ورودی شهر تبریز و یا جاهای دیگر شهر هیچ اثری از اِلمان شهری صنعت کفش و یا سایر صنایع مهم و اساسی شهر همچون فرش نداریم.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز و رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، صنوف مختلف بازار تبریز همچون بازار کفش و فرش و طلا را یک ثروت عظیم برای تبریز و سرمایه بزرگی بر استان و یک میراث فرهنگی برای کشور دانست.
وی آمادگی اتحادیه و تولید کنندگان صنعت کفش رای برای شناساندن هر چه بیشتر و بهتر تبریز برای ایرانیان و جهانیان اعلام کرد.
آقایان نقشی، گل‌محمدی، دژبانی و آقازاده نیز نکته نظرات خود در خصوص نحوه و چگونگی معرفی توانمندی‌های صنعت کفش تبریز ارائه کردند.

انتهای پیام/