طلسم آزادسازی زمین میدان تیر سابق تبریز بعد از ۲۵ سال شکست
طلسم آزادسازی زمین میدان تیر سابق تبریز بعد از ۲۵ سال شکست
باتصویب لایحه شهرداری تبریز از سوی شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص تجویز توافق فیمابین شهرداری و نزاجا برای تعیین سهم از کاربری های میدان تیر قدیم ارتش، پرونده زمین ارتش (میدان تیر سابق) برای همیشه بسته شد.

به گزارش شمس، اکبر پورخردمند از تصویب طرح میدان تیر قدیم ارتش در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز و تعیین تکلیف این اراضی پس از سال‌ها بلاتکلیفی خبر داد و گفت: با نگاه مثبت اعضای شورای اسلامی شهر به توافق فی مابین شهرداری و نزاجا طلسم آزادسازی زمین میدان تیر سابق تبریز بعد از ۲۵ سال شکسته شد.

پورخردمند با اشاره به اینکه اراضی میدان تیر قدیم ارتش واقع در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی (کمربندی میانی) و حوزه شهرداری منطقه ۳ تبریز، سال ها بصورت بلاتکلیف رها شده و موجب آلودگی بصری و ایجاد برخی معضلات شهری و اجتماعی در این منطقه شده بود، افزود: بر همین اساس، تعیین تکلیف این اراضی و ساماندهی آن از سال های گذشته در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و طرح های پیشنهادی مختلفی برای احیا و بازنگری آن مطرح شده بود که در این راستا سرانجام کلیات طرح بازنگری شده میدان تیر قدیم تبریز در جلسه علنی شورای شهر تبریز مصوب و به زودی عملیات آماده سازی این اراضی شروع خواهد شد.

شهردار منطقه ۳ تبریز افزود: بر اساس طرح نهایی این اراضی، کاربری های عمومی از قبیل، بهداشتی، تجهیزات شهری، ورزشی، آموزشی، فرهنگی و همچنین فضای سبز در اختیار این منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: در این راستا نواری با عرض۳۰ متر در طول پروژه و در مجاورت بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی (کمربندی میانی) به عنوان فضای سبز، مسیر دوچرخه سواری وجاده سلامت احداث خواهد شد.

اکبر پورخردمند همچنین از احداث بزرگترین مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی بانوان در داخل این مجموعه خبر داد وافزود: اعتبار احداث این مجتمع در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۳ پیش بینی شده است.

وی افزود: برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی بانوان اعتباری  بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که احداث این مجموعه می تواند در پر کردن اوقات فراغت بانوان و همچنین سلامت وشادابی آنها نقش تاثیرگذار داشته باشد.

وی همچنین گفت: پس از هماهنگی با مسئولان ارشد لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، فرایند صدورپروانه ساخت برای قطعات تفکیکی این اراضی از سوی شهرداری منطقه ۳ تبریز شروع خواهد شد.

انتهای پیام /