تکلیف وزیر صمت به خودروسازان/ واگذاری خودرو از طریق قرعه‌کشی ممنوع!
تکلیف وزیر صمت به خودروسازان/ واگذاری خودرو از طریق قرعه‌کشی ممنوع!
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از تصمیم وزیر صمت مبنی بر جلوگیری از واگذاری خودرو از طریق قرعه‌کشی خبر داد.

به گزارش شمس؛ غلامعلی راستی اظهار کرد: خودروسازان یک قیمت برای خودرو دارند که طی ضوابطی تعیین و اعلام می‌کنند و با همین قیمت‌ها هم خودروهای خود را به فروش می‌رسانند.

وی افزود: اخیرا صحبت‌هایی مبنی بر افزایش قیمت خودرو به صورت دولتی مطرح بود که جلوی آن گرفته شد و در حال حاضر افزایش قیمت خودرو به صورت دولتی اتفاق نخواهد افتاد؛ اما افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد طبیعی است.

راستی یادآور شد: وزیر صمت قول داده جلوی توزیع خودرو به شکل قرعه‌کشی را بگیرد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اخیرا بنده با مهندس مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو جلسه‌ای داشتیم که اعلام کردند، آقای وزیر به خودروسازان تکلیف کرده ‎اند تولید را افزایش دهند؛ ما نیز ناچاریم شبانه‌روز کار کنیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: در واقع شرکت‌های خودروسازی در استان‌ها نیز موظف هستند تولید خود را افزایش دهند.

راستی ادامه داد: اگر این افزایش تولید در شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو تاثیرگذار باشد، جلوی واگذاری‌ها از طریق قرعه‌کشی‌ها گرفته شود و مردم هر وقت خواستند بتوانند خودرو را با قیمت مصوب از نمایندگی‌ها خریداری کنند، افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو معنا و مفهوم خود را از دست خواهد داد.

وی اساسی‌ترین اقدام در کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروهای تولیدی داخل را افزایش میزان تولید اعلام و اضافه کرد: اگر سیاست‌های دکتر فاطمی امین بخوبی اجرا شود، اختلافات و دوگانگی بازار آزاد و قیمت دولتی کاهش خواهد یافت و حتی به صفر خواهد رسید.

انتهای پیام /