توضیحات وکیل مدافع «مهناز افشار» درباره پرونده موکلش
توضیحات وکیل مدافع «مهناز افشار» درباره پرونده موکلش
وکیل مدافع «مهناز افشار» توضیحاتی را پیرامون پرونده موکلش ارایه داد.

به گزارش صفیر، عبدالصمد خرمشاهی گفت: موکلم در خارج از کشور است و در صحبتی که با من داشت گفته که تابع قوانین و مقررات است و اصلا فکر نمی کرده که اتهامی متوجه او باشد و مشکلی ایجاد کند و به محض اینکه به ایران برگردد در اولین فرصت در مرجع قضایی مربوطه حاضر خواهد شد.

وی افزود: آنچه که در ظاهر شنیدیم این است که آقای دریاباری و وکیلش از موکلم شکایت کرده اند و اتهامش تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب ذکر شده که با نیابت قضایی، پرونده به دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال شده است.

خرمشاهی تصریح کرد: تشخیص اینکه نوشته و اظهارنظر خانم افشار وصف مجرمانه دارد یا خیر، با مرجع قضایی است؛ یعنی استقلال دستگاه قضا حکم می کند که دیگران در خصوص این پرونده نه مداخله و نه اظهار نظر کنند و طبیعتا قاضی مربوطه در این مورد رسیدگی خواهد کرد و موکلم دفاعیاتش را انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: این پرونده باید در یک فضای آرام و به‌دور از جو و حواشی رسیدگی شود و قطعا دخالت دیگران مصداق تداخل در امر قضا و منافی استقلال قوه قضاییه است. مساله دیگر این که باید ارکان و شرایط تحقق جرم محقق شود و عناصر سه گانه جرم یعنی عنصر مادی، معنوی و قانونی وجود داشته باشد که در هر حال به لحاظ فقدان هر یک از این عناصر قطعا بزه محقق نخواهد شد و اتهام متوجه متهم نیست.

وکیل مدافع مهناز افشار ادامه داد: امیدواریم در یک فضای آرام و به‌دور از حواشی به این پرونده رسیدگی شود و موکلم فکر نمی کرده مرتکب جرمی شده باشد و تابع قانون و مقررات است.

وی یادآور شد: فعلا پرونده در مرحله دادسراست و فردا(شنبه) بنده به دادسرا مراجعه می کنم و وکالت نامه را ارایه می‌دهم و با قاضی صحبت خواهم کرد و اگر لازم باشد در دادسرای رسانه توضیحات لازم را ارایه می‌دهیم.  

وی درباره صدور حکم احضار و جلب موکلش گفت: تابع مقررات آیین دادرسی کیفری هستیم و باید این مقررات اجرا شود. ابتدا باید احضار باشد و اکنون هم که موکلم در ایران نیست و برگردد حتما توضیح خواهد داد.

به گزارش ایسنا،‌ هفته گذشته دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب بابل از دادسرای تهران خواسته است که مهناز افشار را احضار و در صورت عدم حضور جلب کند. در نامه مربوط به درخواست نیابت قضائی مذکور، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به عنوان اتهامات مهناز افشار ذکر شده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایسنا