توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز گامی در سلامت محیط زیست
توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز گامی در سلامت محیط زیست
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز توسعه ایجاد مرکز دفن بهداشتی شهرداری تبریز را یکی از بزرگترین پروژه های در حال حاضر شهرداری عنوان نمود و گفت: این پروژه بصورت تخصصی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و با نظارت عالیه معاونت عمرانی در حال اجرا است.

به گزارش شمس، یعقوب نامی تصریح نمود: با توجه به در شرف اتمام بودن ظرفیت سلول بهداشتی شماره ۱ مرکز دفن پسماند که در سال های قبل ایجاده شده بود نیاز ضروری به ایجاد سلول های جدید مطابق با الزامات بهداشتی جدید موجب شد تا شهرداری تبریز از سال ۱۳۹۹ پروژه طرح توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز را آغاز نماید.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه در راستای توسعه و افزایش ظرفیت دفن بهداشتی پسماند تبریز، کنترل شیرآبه های احتمالی حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب های زیرزمینی،رودخانه ها، هدایت شیرآبه به تصفیه خانه و تصفیه و تولید آب با مصارف کشاورزی و ایجاد مرکز زباله در حال اجرا می باشد.

وی در خصوص مشخصات فنی این پروژه گفت: این پروژه به وسعت ۱۲ هکتار شامل طراحی، اجرا و آماده سازی تصفیه خانه شیرابه و ۳ سلول لندفیل دفن بهداشتی پسماند به ظرفیت ۵۰۰ تن زباله در روز که بخش لندفیل این پروژه شامل مراحل اجرایی زیر سلول های ۲ و ۳ می باشد و لندفیل های ۴ و ۵ نیز پشت لند فیل شماره ۳ جهت توسعه آتی درنظر گرفته شده است.

نامی یکی دیگر از اقدامات مهم این پروژه را طرح جنگل کاری محوطه مرکز دفن مهندسی و بهداشتی عنوان نمود و گفت: استفاده از آب تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری نیز برای آبیاری فضای سبز اطراف مرکز دفن  بهداشتی در نظر گرفته شده است که در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع در نوع خود از اقدامات  قابل توجه می باشد.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز محیط زیست و شهروندان را ذی نفعان اصلی این پروژه عنوان کرد و گفت: تلاش بر این است تا با مدیریت صحیح، بهره‌گیری از توان علمی و استفاده بهینه از منابع موجود بتوانیم این پروژه‌ را هرچه سریع تر و با کیفیت مناسب وارد فاز بهره برداری نماییم.

انتهای پیام /