تندیس سرداران آذربایجان را زیر پرچم ۷۰ متری ایران می‌سازیم
تندیس سرداران آذربایجان را زیر پرچم ۷۰ متری ایران می‌سازیم
شهین‌ باهر گفت: تندیس سرداران آذربایجان در حول محور پرچم 70 متری ایران اسلامی و با لباس‌های عصرِ خودشان طراحی و ساخته می‌شود.

«ایرج شهین باهر» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با اشاره به طرح اولیه‌ی ساخت تندیس بزرگ سرداران آذربایجان، اظهار داشت: این دیار مهد رشادت و قهرمانی‌هاست و بدین جهت می‌خواهیم تبلوری از آن را در تبریز نشان دهیم و دینمان را به سردارانی که در حفظ تمامیت ارضی کشور موثر بوده‌اند ادا کنیم.

وی افزود: پیشنهاد شهرداری مبنی بر ساخت تندیس سرداران شهید مهدی باکری، ستارخان و عباس میرزا برای تحقق باید در کمیته‌های مختلف من‌جمله شورای فرهنگ عمومی به تایید برسد تا بعد از اخذ کامل نظرات، شاهد ساخت تندیس‌هایی بزرگ باشیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه تندیس‌های این سرداران در حول محور پرچم ۷۰ متری ایران اسلامی و با لباس‌های عصرِ خودشان طراحی و ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هنرمندان روی ساخت ماکت طرح کار می‌کنند و در صورت تایید نهایی مراجع فرهنگی، به زودی ساخت و نصب تندیس‌ها آغاز می‌شود.

وی در پایان تاکید داشت: سرداران آذربایجان، شهید باکری، ستارخان و عباس میرزا در سطح کشور به‌عنوان قهرمانان ملی مطرح‌اند و بایستی به طریقی فداکاری‌های این سه تن را در مقاطع تاریخی مختلف به تصویر کشید.

انتهای پیام/