تداوم برگزاری دوره‌های آموزش ترافیک برای کودکان در پارک ترافیک مشروطه
تداوم برگزاری دوره‌های آموزش ترافیک برای کودکان در پارک ترافیک مشروطه
شهردار منطقه ۳ تبریز از تداوم برگزاری دوره‌های آموزش ترافیک برای کودکان در پارک ترافیک مشروطه خبر داد.

به گزارش شمس، اکبر پورخردمند با اعلام این خبر گفت: به منظور فرهنگ‌سازی بهینه در امور ترافیکی و ارتقای سطح معلومات کودکان در زمینه مسائل حمل و نقل شهری، با توجه به استعداد فراگیری بیشتر در سنین کودکی و نوجوانی، برگزاری منسجم دوره‌های آموزش ترافیک در پارک ترافیک مشروطه شهرداری منطقه ۳ تبریز به صورت جدی و مستمر در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق جهت منسجم‌تر برگزار شدن دوره‌های آموزش ترافیک برای دانش آموزان و کودکان گفت: این منطقه با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین و مقررات ترافیکی در این قشر آینده‌ساز از طریق هماهنگی با مراکز آموزشی، برنامه‌های آموزشی خود را با جدیت و هدفمندی بیشتری دنبال می‌کند.
شهردار منطقه ۳ افزود: پارک آموزش ترافیک مشروطه منطقه ۳ در راستای ضرورت آموزش قوانین ترافیکی به دانش آموزان دبستانی و کودکان به عنوان سفیران ترافیکی و آینده سازان ایران اسلامی،  به صورت مداوم اقدام به برگزاری دوره‌های متمرکز آموزش ترافیکی می‌کند که این روند به صورت جدی و مستمر ادامه خواهد داشت.

پورخردمند در خصوص اهمیت ویژه آموزش‌های متمرکز در یادگیری قوانین و نهادینه‌سازی فرهنگ ترافیکی در میان دانش آموزان و کودکان افزود: پارک آموزش ترافیک که در اصل تجسم واقعیت است، در کنار آموزش، بر بُعد تفریح و سرگرمی نیز تمرکز کرده بدین گونه که در آموزش‌های این پارک سعی شده کودکان احساس ناخوشایند مخاطب واقع شدن را نداشته و در محیط، احساس آزادی و نشاط کند.

شهردار منطقه ۳ تبریز خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی چون نحوه تردد از خیابان، آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، پخش انیمیشن‌های ترافیکی، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی از جمله برنامه هایی است که در این پارک به دانش آموزان و کودکان ارائه می‌شود.

وی گفت: روزانه تقریباً در سه شیفت آموزشی برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن از کودکان مدارس مباحث ترافیکی راهنمایی و رانندگی آموزش داده می‌شود.

شهردار منطقه ۳ تبریز در پایان تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی با تعامل و همکاری پلیس راهور و شهرداری منطقه ۳ تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام /