تبریز، میزبان اجلاس اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز
تبریز، میزبان اجلاس اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز
رئیس اجرایی اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز گفت: اجلاس بین‌المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز ۲۰ و ۲۱ خردادماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شمس، کامران پاشایی عصر روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز شامل ۱۸۷ دانشگاه از ۱۶ کشور حوزه قفقاز بوده که اجلاس بین المللی آن در تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان طی انتخابات ریاست اجرایی این اجلاس را عهده‌دار شد، افزود: ۸ دانشگاه دولتی نیز اخیرا به عضویت اتحادیه درآمدند و هدف اصلی برگزاری اجلاس تعامل و تعمیق روابط علمی و فرهنگی بین منطقه که کلید رشد اقتصادی و پویایی‌ها است، بود.

پاشایی با اشاره به اینکه این اتحادیه در سال ۲۰۰۹ با بنیانگذاری ایران و ترکیه تشکیل شد، افزود: اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز فعالیت‌های تأثیرگذار علمی و پژوهشی در منطقه داشته است.

وی در ادامه هدف از برگزاری این اجلاس را تعامل هرچه بیشتر دانشگاه‌های منطقه، ایجاد آمادگی برای ارتقای نظام‌های آموزشی، افزایش روابط بین الملل و کمک به رشد بیشتر دانشگاه‌های عضو اتحادیه برشمرد.

رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های منطقه قفقاز مخضوضاً ترکیه ظرفیت‌های بالقوه‌ خوبی دارند که امکان اشتراک این توانمندی‌ها در سایه اجلاس ممکن می‌شود، افزود: قرارداد اراسموس که جزئی تفاهم نامه است، این امکان را فراهم کرده است تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به دانشگاه متقابل فرستاده شود و هزینه‌های تحصیلی را متقبل می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه امکان بهره‌مندی دانشگاه‌ها از پتانسیل‌های فیزیکی، علمی، کارگاهی و آزمایشگاهی متقابل فراهم می‌شود.

پاشایی در خصوص تفاهم نامه مولانا در این اتحادیه نیز گفت: در این تفاهم نامه چارچوب مشخصی برای فعالیت‌های متقابل دانشگاه‌ها تعریف شده و تبادل استاد و دانشجو و برگزاری همایش‌های مشترک بین المللی از جمله آنها است.

وی همچنین به مجوز برگزاری کنکور دانشگاه‌های ترکیه در ایران اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌ای با دانشگاه انکارا منعقد شده است تا کنکور و تومر در موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری آذربایجان برگزار شود و همچنین کلاس‌های آنلاینی در این مجموعه برای ۵۷ کشور جهان اسلام از مقطع کارشناسی تا دکترا به صورت مجازی یا حضور برگزار شود که مجوزها صادر شده و ثبت نام اولیه از چند کشور مصر، بحرین و… انجام شده و روندهای اخر مانده است.

رئیس اجرایی اجلاس اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های منطقه قفقاز از احتمال حضور وزیر علوم در اجلاس تبریز خبر داد و گفت: در این اجلاس که ۲۰ و ۲۱ خردادماه برگزار می‌شود، میزبان دانشگاه‌های الدوز تکنیک استانبول، دانشگاه انکارا، اکدنیز، انتالیا، ایغدیر، دانشگاه استانبول، کاپادکیا، دانشگاه بغلو خواهیم بود و همچنین حضور ۵۰ مهمان داخلی و خارجی در این اجلاس تاکنون قطعی شده است.

انتهای پیام /