بلاخره «تبریز»، «قرمز» شد!
بلاخره «تبریز»، «قرمز» شد!
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اکنون ۱۲ شهرستان آذرشهر، شبستر، تبریز، ملکان، هشترود، سراب، هریس، اسکو، جلفا، بناب، میانه و اهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

به گزارش شمس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در گفت و گویی اظهار داشت: تاکنون ۹۳درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی شامل سه میلیون و ۴۸ هزار و ۱۷۲ نفر مرحله اول واکسیناسیون ۸۵ درصد شامل ۲ میلیون و ۸۰۱هزار و ۴۷۴ نفر و  ۳۹درصد شامل یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۹۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را در آذربایجان شرقی دریافت کردند.

حسین حقایی همچنین یادآور شد: بیش از ۹۰درصد افراد ۱۲ تا ۱۷ سال و و بیش از ۲۱.۵ درصد از افراد ۹ تا ۱۲ سال و ۸۰.۱۴درصد از مادران باردار در استان واکسینه شدند.

وی تعداد افراد واکسینه شده در ۲۴ ساعت گذشته را در آذربایجان شرقی ۲۲هزار و ۱۱۶ نفر اعلام کرد.

وی یادآور شد: بر اساس تحلیل های انجام شده در آذربایجان شرقی تعداد فوت شدگان کرونایی که نوبت سوم واکسن خود را دریافت کردند ۷ برابر کمتر است و در واقع بستری یا فوتی تاکنون در خصوص افرادی که هر سه دُز را دریافت کردند در استان وجود نداشته است.

وی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونایی در آذربایجان شرقی، گفت: اکنون ۱۲ شهرستان آذرشهر، شبستر، تبریز، ملکان، هشترود، سراب، هریس، اسکو، جلفا، بناب، میانه و اهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

بقایی ادامه داد: چهار شهرستان آذربایجان شرقی نیز شامل شهرستان های عجب شیر، مراغه، مرند در وضعیت نارنجی پنج شهرستان ورزقان، خداآفرین، کلیبر، بستان آباد و هوراند در وضعیت زرد قرار گرفتند و هیچ شهرستان در آذربایجان شرقی آبی نیست.

انتهای پیام/