برف رفت، آلودگی در راه است/ از نظر دمایی نیز این هفته کمی هوا گرم‌تر می‌شود
برف رفت، آلودگی در راه است/ از نظر دمایی نیز این هفته کمی هوا گرم‌تر می‌شود
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوّی و بارش برف طی هفته‌ی جاری در نواحی جنوبی استان خبر داد.

به گزارش شمس، محمد امیدفر اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوّی پایدار تا اواخر هفته‌ی جاری است اما طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، گذر موج ضعیفی از نواحی جنوبی استان به‌ویژه در شهرهای مراغه، هشترود، چاراویماق و میانه موجب افزایش ابر و بارش پراکنده در این نواحی خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز جمعه و شنبه هفته‌ی آینده نیز با ورود سامانه‌ی بارشی قوی، بارش برف و کولاک کل استان را فرا می‌گیرد.

امیدفر افزود: به‌دلیل پایداری جوّ طی روزهای آینده افزایش غلظت آلاینده‌های جوّی به‌ویژه در شهرهای صنعتی استان دور از انتظار نخواهد بود و از نظر دمایی نیز افزایش نسبی دما برای هفته‌ی جاری پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین در خصوص حداکثر و حداقل دمای تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب دو درجه بالای صفر و هشت درجه‌ زیر صفر بوده و دمای فعلی نیز چهار درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب ملکان و شبستر با شش درجه بالای صفر و سراب و بستان آباد با چهار درجه زیر صفر گزارش شده‌ است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایسنا