برای جهاد تبیین باید کار هنری انجام دهیم
برای جهاد تبیین باید کار هنری انجام دهیم
بازیگر مطرح سینما و تلویزیون گفت: ۲۹ شهریور در جمع فعالان فضای مجازی دیداری با رهبر انقلاب داشتیم که مقام معظم رهبری تاکید کردند برای جهاد تبیین چیزی بهتری از کار هنری نیست؛ شعر بنویسید، قصه بنویسید، فیلم بسازید.

به گزارش شمس، کوروش زارعی از سینماگران پیشکسوت،  صبح امروز در افتتاحیه جشنواره تولیدات فضای مجازی، با تاکید بر این‌که مقام معظم رهبری تاکید دارند که برای رشادت‌های دفاع مقدس و سایر رشادت‌ها جهاد تبیین کنید، اظهار داشت: برای این جهاد تبیین باید کار هنری انجام دهیم و رهبر انقلاب هم بارها و بارها بر انجام کار هنری در راستای جهاد تبیین تاکید دارند.

وی ادامه داد: ۲۹ شهریور هم در جمع فعالان فضای مجازی دیداری با ایشان داشتیم که مقام معظم رهبری تاکید کردند برای جهاد تبیین چیزی بهتری از کار هنری نیست؛ شعر بنویسید، قصه بنویسید، فیلم بسازید و از این طریق تبیین انجام دهید.

این بازیگر مطرح سینما و تلویزیون تصریح کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده است که با مویابل فیلم کوتاه و حتی سینمایی می‌سازند، اخیرا هم در پروژه‌ای بودم که یک سکانس سخت را چون نمی‌توانستند با دوربین فیلمبرداری کنند از موبال استفاده کردند. موبایل امروز جایگاه عجیب و غریبی در زندگی ما پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی نقش زیادی در زندگی روزمره ما دارد، گفت: در حوادث سال گذشته شبکه‌هایی مانند BBC با استفاده از همین فضای مجازی به قدری مسائل بال و پر می‌داد که تمام مخاطبانش حرف‌ها را باور می‌کردند. اهمیت فضای مجازی روز به روز بیشتر می‌شود و اما و شما باید در این عرصه بسیار بیشتر و جدی‌تر کار کنیم.

زارعی با بیان اینکه ما امکاناتی که سینمای دنیا دارد در اختیار دارد را نداریم، توضیح داد: با این وجود نشان داده‌ایم که با فیلم‌ها و سریال‌هایی که ساخته‌ایم و تاثیرش را در کشورهای اسلامی و غیراسلامی دیده‌ایم، ایده، فکر و محتوا بسیار تاثیرگذارتر از تکنیک و ابزار مدرن است.

وی ادامه داد: پس ما می‌توانیم، همان چیزی که مقام معظم رهبری بارها و بارها بر آن تاکید داشتند و ما فقط باید بخواهیم همان چیزی که در صنعت نظامی، هسته‌ای، علم و… خواستیم و انجام دادیم و امروز کسی نمی‌تواند جلوی ما بایستد.

انتهای یپام /