باید حرف خودمان را در سینما بزنیم/ سینمای آذربایجان‌شرقی مأمن جوانان مستعد است
باید حرف خودمان را در سینما بزنیم/ سینمای آذربایجان‌شرقی مأمن جوانان مستعد است
دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: سینمای امروز ما با جوانان خلاق به جایی رسیده که می تواند در قواره های جهانی حرف های بزرگی برای گفتن داشته باشد و مخاطب جهانی تشنه شنیدن این حرف هاست.

به گزارش شمس، کوروش زارعی امشب در آییـن افتتــاح برگــزاری همــزمان چهل و یکمین جشنــواره فیلــم فجــر در استـــانها و تجلیــل از هنرمندان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: دهه فجر ایام جشن های هنری است و آثار و منتخبان جشنواره هایی مانند جشنواره فیلم فجر در قالب جشنواره های استانی بر روی پرده می روند و این اقدام قابل تقدیری است که توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق می افتد.

وی از سینما با عنوان هنری جادویی نام برد و افزود: سینما اعجازی است که در هیچ هنر دیگری نظیر آن نیست و سینماگران ما را با اعجاز تخیل این هنر به دنیای دیگری می برند و سینمای ما در چهل و یک دوره جشنواره فیلم فجر رشد قابل توجهی کرده و حرف های مهمی برای گفتن در دنیا و به ویژه در سطح منطقه دارد.

این بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما تأکید کرد: در عرصه سینما باید حرف خودمان را بزنیم چون هر وقت خواستیم تقلید دیگران را بکنیم و برای جشنواره‌ها و جایزه‌ها فیلم بسازیم نتیجه خوب نشده اما هر وقت برای خودمان، مردم خودمان و فرهنگ و آئین و سنت ها و داشته های خودمان فیلم ایرانی ساختیم، حتی در جهان و جشنواره های بین المللی نیز برای گفتن حرف های مهمی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فیلمی ایرانی با معیارها و مقیاس‌های ایرانی را می بینم به خود می‌بالم که در کشوری زندگی می‌کنم که هر گوشه از آن چنان غنای فرهنگی، آئینی و تمدنی دارد که هر یک می توانند موضوعی برای فیلم‌هایی متعدد و با حرف‌هایی برای گفتن در سطح جهانی باشند.

زارعی گفت: سینمای امروز ما با جوانان خلاق به جایی رسیده که می تواند در قواره های جهانی حرف های بزرگی برای گفتن داشته باشد و مخاطب جهانی تشنه شنیدن این حرف‌هاست و امیدواریم همه سینماگران کشور و به ویژه اهالی این هنر در آذربایجان شرقی که نام‌های بزرگی در سینمای ایران دارد، آثار و فیلم های قابل توجهی را تولید کنند.

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی تأکید کرد: سینمای آذربایجان‌شرقی با داشتن عناصر جوان و توانمند می تواند حرف‌های بسیاری برای زدن در عرصه بین‌المللی داشته باشد و امیدواریم رشته سینما در دانشگاه‌های هنری استان با هدف تربیت جوانان مستعد این سرزمین ارائه و تدریس شود.

پایان پیام/