بانک‌‎ها با مردم صادق باشند/ به مردم که می‌رسید پول ندارید؟
بانک‌‎ها با مردم صادق باشند/ به مردم که می‌رسید پول ندارید؟
حسین حاتمی گفت: بانک‌ها به‌وقت اخذ سپرده از مشتریان دور سرشان می‌گردند و هنگام ارائه تسهیلات با درصدهای آنچنانی کار را گره می‌زنند. وقتی برای ابربدهکاران بانکی وام‌های کلان پرداخت می‌کنند از این سخت‌گیری‌ها ندارند اما برای پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی برای یک جوان صغری و کبری می‌چینند.

حسین حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با انتقاد از تاخیر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، اظهار داشت: بانک‌های ما مشکل منابع ندارند، شاید در بازگشت وجوه به‌سبب اقساط معوق مشکلاتی باشد اما این نیز نمی‌تواند بهانه‌ عدم پرداخت وام‌های جدید شود چراکه مجلس منابع تسهیلات جدید را مشخص کرده و ایجاد تکلیف برای بانک‌ها بدون تخصیص بودجه ممکن نیست.

وی افزود: رقم تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز زیاد نیست. این اعداد در قیاس با وام‌های میلیاردی رقم درشتی نیست که بانک‌ها را دچار مشکل کند اما از آنجا که رویکردشان خدمات‌محور نمی‌باشد متاسفانه به چانه‌زنی سر پرداخت تسهیلات عادت کرده‌اند.‌

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بانک‌ها به‌وقت اخذ سپرده از مشتریان دور سرشان می‌گردند و هنگام ارائه تسهیلات با درصدهای آنچنانی کار را گره می‌زنند، تصریح کرد: وقتی برای ابربدهکاران بانکی وام‌های کلان پرداخت می‌کنند از این سخت‌گیری‌ها ندارند اما برای پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی برای یک جوان صغری و کبری می‌چینند.

وی در پایان متذکر شد: بانک‌ها به‌قدری منابع خوابیده و در گردش و دارایی پشتیبان دارند که در اسرع وقت می‌توانند تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، مسکن و… را پرداخت کنند. کافیست اندکی صادقانه قدم بردارند.

انتهای پیام /