بافت فرش جام ملت‌ها بدون نقشه
بافت فرش جام ملت‌ها بدون نقشه
یک هنرمند تبریزی طی مدت چهار ماه تابلو فرشی را برای جام ملت‌های آسیا بافته که بدون استفاده از هیچ طرح و نقشه‌ای و بر اساس استعدادی ذاتی است.

به گزارش شمس، یک هنرمند تبریزی طی مدت چهار ماه تابلو فرشی را برای جام ملت‌های آسیا بافته که بدون استفاده از هیچ طرح و نقشه‌ای و بر اساس استعدادی ذاتی است.

احد خرسندی آقایی، قالیباف تبریزی در گفتگو با شمس درباره بافت فرش جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: از همان دوران نوجوانی از روی عشق و علاقه فعالیتم را در حوزه قالیبافی شروع کردم و از ۱۳۵۵ استادکار فرش بودم و قالیچه ‌های متعددی بافتم و حدود ۴۰سال است که وارد بافت فرش به صورت طرح‌های خاص و بدون نقشه شده‌ام.

وی با اشاره به فرش‌های خاصی که برای اولین بار بافته شده‌است، عنوان کرد: فرش جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر را چند روز قبل از شروع بازی‌ها تمام کردم و ۶ماه بافت آن طول کشید.

این هنرمند تبریزی توضیح داد: بافت فرش جام ملت‌های آسیا را که به شکل بیضی با ابعاد ۱۱۰ در ۷۰ است را نیز در حدود ۴ماه به اتمام رساندم. البته جنس نخ رنگ‌های سفید از ابریشم و نخ‌ها را خودم به طور طبیعی و شیمیایی رنگ‌رزی کرده‌ام.

وی با بیان اینکه قالیبافی یک هنر است، ادامه می‌دهد: این کار شغل اصلی من نیست و علاقه‌ام به این هنر باعث شده که وارد این کار شوم و زمان فراغتم را با این کار پر می‌کنم.

خرسندی ادامه داد: این تابلو‌فرش‌ها را بدون نقشه و از روی عکس کار کرده‌ام و به طور خودجوش از روی علاقه کار کردم و اگر منظره‌ای یا چیزی که خاص باشد و جلب نظر کند، سعی می‌کنم تصویر آن را روی فرش به نمایش بگذارم.

وی در پایان این گفتگو به ارزش هنر اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه آنچنان که باید به هنر و ارزش و اصالت آن بها داده نمی‌شود که ای کاش چنین نبود.