باز هم چالش پول در مدرسه!
باز هم چالش پول در مدرسه!
چند سالی می‌شود که عملاً از تحصیل رایگان خبری نیست و از اصل ۳۰ قانون اساسی جز چند سطر در کتاب قانون چیز بیشتری باقی نمانده است!

به گزارش خبرنگار شمس، چند سالی می‌شود که مدارس دولتی با شهریه دریافتی از خانواده‌ها در قالب «کمک داوطلبانه» و «کمک به مدرسه» اداره می‌شوند، عملاً از تحصیل رایگان خبری نیست و از اصل ۳۰ قانون اساسی جز چند سطر در کتاب قانون چیز بیشتری باقی نمانده است.

برخی از والدین می‌گویند در آغاز سال تحصیلی جدید، مدارس دولتی برای ثبت نام دانش آموزان طلب مبالغی به عنوان هزینه ثبت نام کردند و در صورت عدم پرداخت ثبت نام دانش آموزان انجام نمی‌گرفت.

موضوعی که آن زمان هم رئیس آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار شمس آن را از اساس رد کرد و گفت: خانواده‌ها در پرداخت کمک به مدرسه صاحب اختیارند و اگر هزینه‌ای به‌اجبار پرداخت کرده‌اند شکایت کنند.

اما طلب مبالغی تحت عنوان کمک به مدرسه صرفاً به زمان ثبت نام ختم نمی‌شود؛ بلکه در طول سال تحصیلی نیز مدیران مدارس دولتی از دانش‌آموزان تحت عناوین مختلف درخواست کمک اجباری می‌کنند.

پدر یکی از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه معرفت با ارسال پیامی، نوشته است: زمان ثبت نام ۴۰۰ هزار تومان با نام کمک به مدرسه پرداخت کردم، بعد از یک ماه باز هم ۱۰۰ هزار تومان برای رنگ آمیزی مدرسه خواسته‌اند. در این شرایط بد اقتصادی اگر قرار بود برای هر چیزی هزینه پرداخت کنیم پس تفاوت مدرسه دولتی با غیرانتفاعی در چیست؟

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی