انتقاد آل‌هاشم از بی‌ثباتی در مدیریت نهاد تربیتی/ ۲ سرپرست در یکسال در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی
انتقاد آل‌هاشم از بی‌ثباتی در مدیریت نهاد تربیتی/ ۲ سرپرست در یکسال در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی
امام جمعه تبریز با بیان اینکه دولت باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش از بی‌ثباتی مدیریتی رنج می‌برد بطوریکه متاسفانه در آذربایجان شرقی در یکسال گذشته آموزش و پرورش دو سرپرست به خود دیده است.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار با معلمان اظهار کرد: فرمایشات معظم له باید یک منشور مهم درباره آموزش و پرورش به حساب بیاید و این فرمایشات می‌تواند برای وزارت آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف پرورشی و آموزشی کشور یک نقشه راه مهم و موثر تقلی شود.

وی افزود: معظم له در این دیدار هم وظایف دولت و باید و نبایدهاش را برشمردن و هم درباره شان و جایگاه معلم و ارتباط این جامعه مربی با دانش‌آموز نکات مهمی را بیان فرمودند.

آل‌هاشم با بیان اینکه دولت باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش از بی‌ثباتی مدیریتی رنج می‌برد بطوریکه در ۱۰ سال گذشته پنج وزیر و چهار سرپرست داشته است، متاسفانه در آذربایجان شرقی در یکسال گذشته آموزش و پرورش دو سرپرست به خود دیده است.

خطیب جمعه تبریز  اظهار امیدواری کرد که بعد از فرمایشات گهربار رهبری دولت هر چه سریع‌تر تکلیف وزارت آموزش پرورش و به طبع آن اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و استان‌ها را برطرف و حل کنند.

وی تصریح کرد: این مسائل نشان دهنده کم اعتنایی دولت‌ها چه در گذشته و چه در حال حاضر به نهاد تربیتی کشور یعنی آموزش پرورش به لحاظ سیاستگذاری و اجرا با انباشت مشکلات مواجه است، مطالبات جامعه فرهنگیان کشور از یک طرف و عدم اجرای سند تحول آموزش و پرورش از طرف دیگر و عدم توجه کافی به مدارس دولتی موجب بروز مشکل در نظام آموزشی کشور شده است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مسائل آموزش و پرورش را جز با نگاه راهبردی و نظام‌مند نمی‌توان حل کرد و ما از دولت توقع داریم نهاد آموزش و پرورش را جدی بگیرد، البته تنها دولت وظیفه ندارد مجلس هم به دور از نگاه انتفاعی به آموزش وپرروش کرده و در کنار دولت بوده و به معلمان عزیز این قشر زحمتکش جامعه توجه ویژه داشته باشد.

پایان پیام/