بازگشت ۴۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید/ قدردان سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هستیم
بازگشت ۴۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید/ قدردان سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هستیم
خرّم گفت: در طول چند ماه اخیر بیش‌ از ۴۵ واحد صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگشته‌ است.

به گزارش شمس، عابدین خرّم، عصر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده آذربایجان شرقی اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم استفاده از همه‌ی توانمندی‌های داخل برای حمایت از کسانی است که در فضای تولید، کسب‌وکار و اشتغال پایدار حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم کار خود را در شرایطی آغاز کرده است که وضعیت بر اساس نظر اقتصاددانان در تمامی شاخص‌ها از جمله رشد اقتصادی، تولید داخل و … در وصعیت صفر یا اندک قرار داشت اما به تمامی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان اعلام می‌کنم اگر روزی قرار بر این بود که سرمایه‌گذاران به‌دنبال مسئول بگردند، امروز برعکس شده‌است و این مسئولین هستند که به‌دنبال تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌گردند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول چند ماه اخیر بیش‌ از ۴۵ واحد صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگشته‌ است، گفت: در این مدت با بیش‌از ۲۵۰ سرمایه‌گذار جلساتی را تشکیل داده و به بحث و گفت‌وگو پرداخته‌ و نیازها و مشکلات آن‌ها را شنیده‌ایم و من لازم می‌دانم از همه‌ی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان استان تشکر کنم که یک تعصب ویژه نسبت‌به آذربایجان شرقی دارند و این تعصب و علقه یک سرمایه اجتماعی بسیار گران‌بهایی است که باید قدر این سرمایه را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیل در استان به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است، گفت:ما اهل انجام کارهای تبلیغاتی و تصنعی نیستیم اما آرزو می‌کنیم در خصوص بحث حمایت از تولید، صادرکنندگان و رشد اقتصادی به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم آمار و ارقام را به‌طور کامل به مردم گزارش دهیم.

خرّم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم که تحریم نیز جزئی از این جنگ است اما بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب تحریف برای جلوگیری از معرفی دستاوردها و توانمندی‌های داخلی بالاتر از تحریم قرار دارد چراکه اکنون افرادی در داخل کشور در حوزه تولید ماشین‌آلات، صنایع و شرکت‌های دانش بنیان فعال هستند که در صورت حمایت می‌توانند کارهایی در حد معجزه انجام دهند و من از تمامی صنعتگران و تولیدکنندگان می‌خواهم به سمت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید با کنترل و جلوگیری از رشد تورم و نقدینگی شاهد اتفاقات خوب و مناسبی در حوزه‌ی صنعت باشیم، عنوان کرد: امروز دولت با افتخار می‌گوید که چندین ماه است که جلوی چاپ پول بدون پشتوانه را گرفته‌است و خوشبختانه امروز هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی در کشور و استان نداریم و ادعا می‌کنیم که قیمت بخشی از کالاهای اساسی تثبیت‌شده است.

استاندار آذرباجان شرقی در خصوص بحث معدن در آذربایجان شرقی نیز گفت: متأسفانه معدن به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان که مورد غفلت قرار گرفته‌است و همچنان نتوانسته‌ایم آن‌طورکه باید از این سرمایه خدادادی استفاده کنیم.

خرّم با بیان اینکه تیم اقتصادی استان هنوز تکمیل‌نشده است، اظهار کرد: تیم فعلی اقتصادی استان نیز شبانه‌روز در حال تلاش برای حل و رفع مشکلات بخش‌های مختلف از جمله تولید صنعت معدن کشاورزی استان است.

انتهای پیام/