ارتباط منطقی بین دانش و صنعت وجود ندارد!/ سرانه دانشجویی در ایران بالاست
ارتباط منطقی بین دانش و صنعت وجود ندارد!/ سرانه دانشجویی در ایران بالاست
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: ارتباط منطقی بین دانش و حوزه صنعت، کشاورزی، علوم پایه و حتی علوم انسانی ما وجود ندارد و لازم است شرکت های دانش بنیان این نقیصه را رفع کنند.

به گزارش شمس، محمد فرشکاران ظهر روز گذشته در نشست تخصصی با تعدادی از نخبگان علمی و مسؤولان کارگروه‌های امداد صنعت اظهار کرد: لازمه توسعه و پیشرفت در هر مدلی فراهم‌آوری ابواب آن است.

وی افزود: باید هم افزایی‌های مقتضی برای برطرف کردن مشکلات و ایجاد موقعیت‌های برتر که بتواند به خروجی‌های متقن بیانجامد، ایجاد شود.

فرشکاران تصریح کرد: لازم است در درک وضع فعلی و مسائل پیرامونی آن عمیق‌تر باشیم؛ به نظر می‌رسد ارتباط منطقی بین دانش و حوزه صنعت، کشاورزی، علوم پایه و حتی علوم انسانی ما وجود ندارد و انتظار می‌رود شرکت‌های دانش بنیان این نقیصه را رفع کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سرانه دانشجویی در کشور ما بالاست؛ اما در کنار آن باید همگرایی فرهنگی لازم نیز ایجاد شود و دانش‌آموختگان ما در هر موقعیتی که باشند با انگیزه از دانش و مهارت خود در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره برند.

این مسؤول با اشاره به فعالیت ۲۰۸ شرکت دانش بنیان در استان توضیح داد: تعداد مهم نیست؛ بلکه ایجاد بستر مناسب برای حضور در بازار و مدیریت چرخه عرضه و تقاضای محصولات دانش بنیان مهم است و اگر این شرکت‌ها نتوانند واسط منطقی را با حوزه اقتصاد برقرار کنند، ناموفق خواهند بود.

وی بیان داشت: صاحبان اندیشه آینده را تکوین و تشریح می‌کنند ما نیز تلاش داریم وحدت عملی را بین حوزه آموزش، مهارت‌های ایجادی و ایجابی و تولید برقرار کنیم.

فرشکاران با اشاره به ظرفیت‌های مختلف صنعتی و اقتصادی آذربایجان‌شرقی، بر لزوم ایجاد همگرایی فرهنگی بیشتر در بخش‌های مختلف برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای استان تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: رسالت ما در قدم اول حفظ وضع موجود، در مرحله بعدی تغییر این وضعیت و در نهایت گام برداشتن به سمت تعالی است که بدون ایجاد اسلوب و فضای همدلی و همگرایی رخ نمی‌دهد.

شرکت‌های دانش‌بنیان‌ با طرح ایده‌های نو به یاری صنعت بشتابند

در این نشست بنیان‌گذار آکادمی‌ امداد صنعت نانو، گفت: آماده هستیم تا آخرین مطالعات شناسایی نیازهای کشور و استان را با ایجاد کمیته‌های تخصصی انجام داده و با جلب نظرات اندیشمندان و دانشمندان، علم را در مسیر اهداف توسعه ای استان به‌کار گیریم.

یدالله جعفری ابراز کرد: دنیا در حال تغییر است و ما هم اگر می‌خواهیم هزینه کمتری برای پیشرفت و توسعه صرف کنیم، باید با این تغییرات همگام و همسو شویم.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران کشور مدعی شد: در سال‌های قبل همواره صحبت این بود که صنعت باید از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها حمایت کند اما اکنون انتظار داریم شرکت‌های دانش‌بنیان‌ با طرح ایده‌های نو به یاری صنعت بشتابند.

انتهای پیام/