بازگشت گدایان سنتی به تبریز!
بازگشت گدایان سنتی به تبریز!
گدایان با برگشت به روش سنتی و رهایی از موانع تیغ‌زنی شهروندان حال و هوای دهه‌ی هفتاد، هشتاد را رقم زده‌اند و روزی نیست که زنگ خانه‌ها توسط این گروه به صدا درنیاید‌.

به گزارش خبرنگار شمس، سال‌ها قبل گدایان زنگ خانه‌ها را یکی پس از دیگری به صدا در می‌آوردند و طلب صدقه می‌کردند. اگر شهروندی نیز به متکدی پول می‌داد کارش ساخته بود و بر حسب عادت هفته‌ای یکی دو روز به منزل ساده‌لوحان دلرحم سر می‌زد.‌

تا اینکه تکدی‌گری شکل دیگری به خود گرفت، عده‌ای کنار عابر بانک‌ها در نوشته‌ای شماره کارت‌شان را اعلام و امداد می‌خواستند. این روش زیاد برای تیغ‌زنی کارساز نبود اما درآمد کسانی که سر چهارراه‌ها می‌ایستادند، در وادی رحمت تبریز به‌روح اموات قسم می‌دادند یا اینکه در خیابان مقابل‌تان سبز می‌شدند و داستان می‌بافتند از شهرستان آمده‌اند و پول برگشت ندارند یا آنکه در بیمارستان مریض دارند و… حسابی جور بود!

به‌تازگی و همزمان با افزایش تکدی‌گری در تبریز، نهادهای مختلف در راستای برخورد با گدایان فعال‌تر شده‌اند و همین امر موجب شده درآمدزایی متکدیان در نقاط مختلف شهر به مخاطره بیفتد‌.

به‌همین دلیل نیز گدایان با برگشت به روش سنتی و رهایی از موانع تیغ‌زنی شهروندان حال و هوای دهه‌ی هفتاد، هشتاد را رقم زده‌اند. این روزها شهروندان زیادی با ارسال پیام به تحریریه‌ی شمس از مزاحمت مکرر گدایان خبر می‌دهند و می‌گویند محلات شهر بین متکدیان تقسیم شده و روزی نیست که زنگ خانه‌شان توسط این گروه به صدا درنیاید‌.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی