بارش‌های پراکنده آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد
بارش‌های پراکنده آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد
رییس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش‌های پراکنده این هفته استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش شمس، محمد امیدفر، رییس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اظهار داشت: بر اساس نقشه های پیش یابی، تصاویر ماهواره و آخرین اطلاعات هواشناختی، عبور امواج کم دامنه موجب افزایش ابر و بارش‌های پراکنده به‌ صورت رگبار در برخی مناطق استان می شود.

وی اظهار داشت: روز یکشنبه وضعیت جوی در بیشتر نواحی استان، نسبتا آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود اما از اواخر فردا به ویژه دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی، وضعیت ناپایدار جوی برای نواحی جنوبی استان پیش بینی می شود که همراه با افزایش ابر و بارش باران خواهد بود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: روز سه‌ شنبه از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود اما از روز چهارشنبه تا اواخر هفته با نفوذ سامانه بارشی دیگری به استان، شاهد بارش باران و برف در بیشتر نواحی استان خواهیم شد.

امیدفر، ادامه داد: در نواحی گرمسیری استان که شرایط فصلی و محلی حاکم است، نفوذ سامانه بارشی موجب تشدید ناپایداری‌ها، رعد و برق و باران و در نواحی مستعد موجب بارش تگرگ می‌شود.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، میانه با ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و هریس با پنج درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت در گرمترین زمان به هشت درجه بالای صفر و در سردترین زمان به ۲ درجه زیر صفر رسیده است.

انتهای پیام/