ایران و چین عاشق چشم و ابروی هم نیستند/از بن بست اقتصادی خارج می شویم
ایران و چین عاشق چشم و ابروی هم نیستند/از بن بست اقتصادی خارج می شویم
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه در رابطه با امضای سند همکاری بین ایران و چین هیچ کدام عاشق چشم و ابروی هم نیستند اذعان داشت : هدف آنها استفاده از منابع ما و هدف ما استفاده از تکنولوژی آنهاست.

احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شمس اظهار داشت : کلیات سند همکاری ایران و چین در مجلس تصویب و چارچوب کلی آن تعیین شده تا در قالب ۲۰ ماده طرفین ظرفیت‌هایشان را در عرصه‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

وی افزود: رهبر انقلاب در سال ‌۹۴ در دیدار با رئیس‌جمهور چین بر گسترش روابط بین دو کشور تاکید کردند و بحث سند همکاری از آنجا آغاز شد. این سند کلیات است و جزئیات در آینده مشخص خواهد شد.

بیگی در ادامه گفت: چین به منابع ما نیازمند است و ما به تکنولوژی آنان! این سند کمک می‌کند از بن‌بست خارج و به یک اقتصاد جهانی مرتبط شویم. این پایانی برای انزوای ایران است و قدرت چین به پیشرفت کشورمان کمک خواهد کرد‌.

نماینده مردم تبریز تاکید داشت: در این همکاری هیچکس عاشق چشم و ابروی یکدیگر نیست و دولت چبن نجات‌بخش ما هم نخواهد بود. آن‌ها منافع خود را دنبال می‌کنند و ما هم باید تلاش کنیم منافع‌مان را پیش ببریم.‌

وی بیان کرد: برخی بدون اطلاع از جزئیات فضاسازی می‌کنند تا مردم را ناامید و مانع خروج از بن‌بست اقتصادی ایران شوند. البته متاسفانه کسانی را مسئول مذاکره کرده‌اند که مردم به آنان بی‌اعتمادند. ما هنوز نقش موثر لاریجانی و ظریف را در افتضاح برجام فراموش نکردیم.

انتهای پیام/