انجام ۲۰۵ عمل آنژیوگرافی در ایام نوروز در بیمارستان شهید مدنی تبریز
انجام ۲۰۵ عمل آنژیوگرافی در ایام نوروز در بیمارستان شهید مدنی تبریز
مدیر بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز گفت:از تاریخ ۲۹ اسفند ماه تا ۱۲ فروردین ماه جاری ۲۰۵ عمل آنژیوگرافی در این بیمارستان انجام شده است.

به گزارش شمس، علی کریمیان در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه تمامی بخش‌های این مرکز با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز فعال بوده، اظهار کرد: در این مدت ۱۴۱ مورد عملیات آنژیوپلاستی و باز کردن رگ‌های قلبی برای بیمارانی که به مرکز مراجعه کردند انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید مدنی تبریز به عنوان قطب درمانی بیماران قلبی شمالغرب کشور به شمارمی رود، افزود: در این مدت برای بیمارانی که از سایر شهرها به این مرکز اعزام شده بودند نیز اقدامات درمانی لازم انجام شده است.

کریمیان افزود: در این مدت ۶۰ درصد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی های انجام شده توسط پزشکان مرکز مربوط به پرایمری(PCI) باز کردن رگ مسدود شده بوده است.

وی اضافه کرد: در هفته اول نوروز ۷۵۹ نفر به اورژانس بیمارستان شهید مدنی تبریز مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۳۸ نفر بستری و ۱۰ نفر جراحی قلب شده اند.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز گفت: تمامی بخش های این بیمارستان به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز ارجاع بیماران قلبی و عروقی در شمال غرب کشور به صورت ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات درمانی فعال است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات درمانی رادیوتراپی و شیمی درمانی بخش های مربوطه نیز در این مرکز کما فی السابق ارائه شده و در روند درمان بیماران سرطانی خللی به وجود نیامده است.