انجام موفقیت‌آمیز اولین پیوند کبد کودک ۹ ساله در تبریز
انجام موفقیت‌آمیز اولین پیوند کبد کودک ۹ ساله در تبریز
رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز از انجام موفقیت‌آمیز پیوند کبد کودک ۹ ساله در این شهر خبر داد.

به گزارش شمس، مجتبی محمدزاده از پیوند موفقیت‌آمیز کبد کودک ۹ ساله با وجود پیک هفتم کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) خبر داد و اظهار کرد: به کوشش تیم فراهم‌آوری اعضای ارومیه و تبریز همچنین تیم تخصصی پیوند کبد مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) کبد اهدایی بیمار مرگ مغزی (دختر ۱۵ ساله) از بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت و به یک کودک ۹ ساله پیوند زده شد.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش هماهنگ و دلسوزانه تمام اعضای تیم تخصصی پیوند مرکز، مخصوصا دکتر علی شریفی جراح پیوند کبد و دکتر مرجان دهدیلانی متخصص بیهوشی پیوند، بیمار ۹ ساله با حال عمومی خوب تحت نظر بوده و مراحل بستری را پشت سر می‌گذارد.

محمدزاده یادآور شد: پیوند کبد کودکان یک اقدام درمانی بسیار پیچیده و پیشرفته است که از نظر اجتماعی نیز دارای اهمیت بالایی است و خوشبختانه کشور ما جایگاه برجسته‌ای در این عرصه در منطقه غرب آسیا دارد. بیمارستان امام رضا(ع) با امکانات خوب و اساتید صاحب نام و با خدمات رایگان بخش پیوند در خدمت مراجعین ازنقاط مختلف کشور است.

این پیوند اولین پیوند کبد کودک، دوازدهمین پیوند کبد در سال‌جاری و در کل ۶۴ مین پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تبریز است که در بزرگترین مرکز شمال‌غرب کشور، مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) تبریز با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/