افزایش معامله اموال مسروقه در فضای مجازی آذربایجان‌شرقی/ سایت‌های فروش اموال احراز هویت کنند
افزایش معامله اموال مسروقه در فضای مجازی آذربایجان‌شرقی/ سایت‌های فروش اموال احراز هویت کنند
بر اساس اعلام معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم آذربایجان شرقی، طی ماه‌های اخیر معامله و خرید و فروش انواع اموال سرقتی در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است.

به گزارش شمس، «احمد موقری» امروز در جلسه اختصاصی اجرای طرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه استان، با تاکید بر لزوم برخورد با معامله کنندگان اموال مسروقه در فضای مجازی، اظهار داشت: در این راستا ساماندهی فروشندگان توسط شهرداری و همکاری سایر ادارات و سازمان‌های استان به منظور فرهنگ سازی با هدف کاهش سرقت و خرید و فروش اموال مسروقه بسیار لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان ساخت: مراکز خرید و فروش اموال مسروقه موجب انگیزه سازی برای سارقین است و این افراد متخلف همیشه درصدد یافتن بازارهای خرید و فروش و مالخر برای اجناس مسروقه خود هستند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی متذکر شد: ضرورت دارد چرخه خرید و فروش اموال مسروقه را که به خاطر ارزان بودن اجناس مسروقه مورد استقبال مالخران قرار می‌گیرد، با موانع  اساسی روبرو کنیم تا از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه خرید و فروش اموال مسروقه در فضای مجازی در قالب اموال دست دوم به مراتب راحت‌تر از فضای واقعی است، اضافه کرد: سایت‌های فروش اموال دست دوم باید با احراز هویت فرد اقدام به انتشار آگهی فروش کنند.

موقری آگاه سازی و اقدامات فرهنگی از طریق رسانه‌های جمعی و فضای مجازی را مهم و موثر در جلوگیری از خرید و فروش اجناس و برهم زدن بازارهای معامله اموال مسروقی بیان کرد که باید در اقدامات آینده مد نظر قرار بگیرد.

به گزارش شمس، در این جلسه راهکارهای اجرایی و هماهنگی های لازم در جهت برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال شناسایی شده و اولویت دار در فضای حقیقی و مجازی ارائه شد.

انتهای پیام/