افتتاح طرح‌های عمرانی آذربایجان شرقی از دهه فجر
افتتاح طرح‌های عمرانی آذربایجان شرقی از دهه فجر
جبارعلی ذاکری از جزئیات افتتاح و بهره برداری پروژه‌های عمرانی آذربایجان شرقی در دهه فجر خبر داد.

به گزارش شمس؛ جبارعلی ذاکری، معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی در جلسه هماهنگی افتتاح طرح‌های عمرانی در دهه فجر افزود: سیاست دولت سیزدهم بر این است که ضمن تزریق مالی به طرح‌های ملی قابل افتتاح تا آخر سال جاری، آنها نیز در پیوست بهره برداری از طرح‌های عمرانی ایام الله دهه فجر جای گیرند.

وی افزود: بنای دولت بر این است که تمام پروژه‌ها به صورت کامل به افتتاح برسند و اقتتاح ناقص پروژه‌ها نباید اتفاق بیفتد.

ذاکری بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در استان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرایی در استان وجود دارد که این روند باعث شده، اجرای پروژه‌ها به خوبی پیش برود.

وی به اهمیت اطلاع رسانی طرح‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال توسط مدیران دستگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: مدیران اجرایی دستگاه‌ها مردم را در جریان تکمیل و افتتاح پروژه‌ها قرار دهند.

در این جلسه اعلام شد که در دهه فجر سالجاری پروژه‌های متعددی در استان به بهره برداری خواهد رسید؛ در این راستا در حوزه راهداری ۱۳۶ پروژه با اعتبار ۲۳۶۸ میلیارد تومانی، در حوزه آب و فاضلاب، آب رسانی به ۱۰۰ روستای استان، تامین آب پایدار ۱۵ شهر و مدول دوم تصفیه خانه تبریز، دهه فجر امسال افتتاح می.شوند.

ایام الله دهه فجر امسال در آذربایجان شرقی همچنین ۲۹ پروژه شهرک های صنعتی با اعتبار ۴۲۶ میلیارد تومان، سازمان صمت با ۲۰۰ طرح سرمایه گذاری توسعه و ایجادی با ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر و اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان و ۳پروژه دانشگاه علوم پزشکی به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح شش پروژه شرکت آب منطقه‌ای با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان، سه پروژه اداره کل ورزش و جوانان با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، پنج پروژه برق منطقه‌ای با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان، سه پروژه افزایش گاز رسانی به صنایع، گاز کشی به ۵۰۰ واحد و توزیع ۴ هزار بخاری ترمومیک در ۴۵ روستا برای اولین بار توسط شرکت گاز، ۳۵۰ پروژه توزیع برق استان با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان، ۶۹ پروژه جهاد کشاورزی با اعتبار ۹۲۷ میلیارد تومان و ۲۱ پروژه نوسازی مدارس با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال در آذربایجان شرقی است.