اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومانی رئیس جمهور به بخش آب استان
اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومانی رئیس جمهور به بخش آب استان
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از تصویب ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب استان در سفر اخیر هیئت دولت خبر داد.

به گزارش شمس، یوسف غفارزاده صبح امروز در نشست کار گروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان میانه که با حضور نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری میانه تشکیل شد، به تصویب ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب استان در سفر اخیر هیئت دولت اشاره کرد و  اظهار کرد: ۱۳۳۰ میلیارد تومان این سهم یعنی یک سوم آن به میانه اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبار برای تکمیل سه سد بزرگ و حیاتی شهرستان میانه از جمله سد گرمی چای؛ شبکه سد آیدوغموش و حق آبه و شبکه و پایاب سد شهریار تخصیص یافته است.

غفارزاده همچنین گفت: در سفر هیئت دولت برای سه پروژه از جمله سد خلیفه لو یا تیرچای میانه تخصیص اعتبار شده تا مطالعات تکمیلی جهت احداث سد به انجام برسد.

غفارزاده بیان کرد: از محل اعتبارات استانی هم برای سدهای صومعه علیا؛ اشنار؛ صومعه کبودین؛ بند و کانال آوین و توشمانلو مبالغی در نظر گرفته شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان آذربایجان شرقی هم به پرداخت ۳۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک در استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: نسبت به سال ۹۹ رشد ۳۰ درصدی را شاهد بودیم.

جواد محمودی با بیان اینکه منابع بانک کشاورزی از محل سپرده های مردمی؛ مواد قانونی؛ صندوق توسعه ملی و همچنین از محل وصول مطالبات تامین می شود، مانده تسهیلات پرداختی شهرستان میانه را ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و مطالبات به تعویق افتاده را ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی اعلام کرد: به رغم همه مسائل به ویژه عدم وصول مطالبات در سه ماهه اول سال جاری ۶۲۰ میلیارد ریال در شهرستان پرداختی داشتیم که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۹ افزایش چشمگیری داشت.

انتهای پیام/