از هرزه‌خواری چه می‌دانید؟
از هرزه‌خواری چه می‌دانید؟
در مرکز بانو قشقایی کافی‌الملک شبستر معلولینی نگه‌داری می‌شوند که دچار اختلال هرزه‌خواری‌اند و قدرت تشخیص آنچه می‌خورند را ندارند.

به گزارش خبرنگار شمس، مرکز بانو قشقایی کافی‌الملک شبستر شهریورماه ۱۳۹۵ با مشارکت خیرین افتتاح شده و از نظر وسعت اولین مرکز شمال غرب کشور است که در آن ۴۵ نفر معلول ذهنی بالای ۱۴ سال در حال حاضر نگهداری می‌شوند.‌

برخی از مددجویان این مرکز از توانایی تردد برخوردارند اما دچار اختلالات ذهنی‌اند و تعدادی نیز از معلولیت شدید جسمی حرکتی رنج می‌برند که مراقبت از آنان به‌مراتب سخت‌تر است.

میرعلی اکبر موسویان مدیرعامل این موسسه در گفت‌وگو با خبرنگار شمس می‌گوید: بعضی از معلولین این مرکز در روز ۳ یا ۴ بار توسط پرسنل استحمام می‌شوند، به دلیل اینکه کنترل ادرار و مدفوع ندارند.

وی با بیان ‌اینکه همکاران ما ایثار و فداکاری می‌کنند و بدون نام و نشان فعالیت دارند، افزود: هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند بچه خودش را بیرون کند اما این مددجویان به اندازه‌ای مشکل دارند که پدر و مادرشان نیز نمی‌توانند از آنان نگه‌داری کنند و عمدتا نیز دچار فقرند. همکاران ما با عشق و علاقه خاصی از این مددجویان مراقبت کنند. کسی عاشق این کار و مددجویان نباشد، نمی‌تواند در این نوع مراکز کار کند، چون بسیار سخت است.

او تاکید دارد در این مرکز معلولینی نگه‌داری می‌شوند که دچار اختلال هرزه‌خواری‌اند و قدرت تشخیص آنچه می‌خورند را ندارند. برای مثال اگر روی آن‌‌ها پتو بیندازید صبح می‌بینید نیست و خورده‌اند! یا دمپایی پایشان کنید آن را هم می‌خورند.

این معلولین با اینکه دچار اختلالات ذهنی‌اند اما برخی‌شان خانواده‌هایشان را به‌یاد دارند. دقیقا مثل آن مردی که شماره تماس برادرزاده‌هایشان را نشانمان می‌داد و می‌گفت زنگ بزنید عید امسال مرا چند روزی از اینجا ببرند.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی