ارتفاع برف در مناطق کوهستانی آذربایجان شرقی به ۲متر رسید
ارتفاع برف در مناطق کوهستانی آذربایجان شرقی به ۲متر رسید
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش‌ برف و کولاک شب گذشته و بامداد امروز (یکشنبه) در استان، گفت: بر اثر کولاک، ارتفاع برف در مناطق کوهستانی و برفگیر استان تا ۲ متر رسید.

به گزارش شمس؛ محمد امیدفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در بیشتر مناطق استان به ویژه منطقه ارسباران برف باریده است، افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه های اصلی هواشناسی، بیشترین بارش به میزان ۲۶ میلی متر (آب حاصل از ذوب برف) و بیش از ۳۰ سانتی متر ارتفاع برف از ورزقان گزارش شده است.

وی اظهار کرد: کلیبر، خداآفرین، اهر و هوراند نیز به ترتیب با ۲۴، ۲۰، ۱۸.۳ و ۱۸ میلی متر بیشترین بارش برف را به خود اختصاص دادند و کمترین بارش از شهرهای شبستر، بندرشرفخانه و مراغه (ایستگاه اقلیم شناسی) به ترتیب ۶ دهم، هفت دهم و ۱.۲ میلی متر گزارش شده است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شب گذشته و بامداد امروز در برخی از مناطق استان تندبادهای لحظه ای موجب بروز کولاک شد، گفت: سرعت وزش باد در شهر ورزقان به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید.

امیدفر، ادامه داد: سامانه بارشی به تدریج تا اواخر امروز از استان خارج و تا چهارشنبه این هفته، جو پایدار حاکم می شود و فردا احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته هوراند با دمای منفی هشت درجه و میانه با دمای مثبت یازده درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در سردترین زمان به صفر و در گرمترین زمان به ۶ درجه سانتی گراد رسید.

امیدفر افزود: دمای تبریز اکنون یک درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه کاهش یافته است.

  • منبع خبر : ایرنا