احداث باند هلیکوپتر در شهرک خاوران تبریز
احداث باند هلیکوپتر در شهرک خاوران تبریز
شهردار منطقه ۹ تبریز گفت: به منظور امداد رسانی سریع و فوری در مواقع بحران، باند هلیکوپتر در شهرک خاوران در کنار ایستگاه آتش نشانی، توسط شهرداری منطقه ۹ احداث شده است.

به گزارش شمس، بهرام نسیانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در کنار ایستگاه آتش نشانی شهرک خاوران، احداث باند هلیکوپتر است که در مواقع ضرورت و بحران، با پوشش سریع و مطلوب حوادث، زمان خدمات رسانی و همچنین امداد و نجات شهروندان در شرق و جنوب شرق تبریز را به حداقل زمان ممکن خواهد رساند.

وی با اشاره به مشخصات فنی این باند اظهار کرد: ابعاد این باند۳۰ *۳۰ متر بوده که برای احداث آن ۱۲۰۰ متر مکعب کرسی چینی، ۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی از جنس پلیمر و فلای‌اش و ۲۰۰ تن آرماتور بندی استفاده شده است.

وی با اشاره به احداث یک باب سالن بحران در این محل، گفت: در راستای تکمیل این سایت، احداث یک باب سالن بحران در کنار ساختمان آتش نشانی و باند هلی کوپتر شهرک خاوران در نظر گرفته شده است که با شروع فصل کاری در سال آینده شاهد آغاز عملیات عمرانی آن خواهیم بود.

نسیانی خاطرنشان کرد: بر اساس کاربری‌های موجود و تدابیر اتخاذ شده، احداث یک باب اورژانس هلال احمر نیز جهت دسترسی به خدمات فوری درمان در این مجموعه پیش بینی شده است.

وی تشریح کرد: قطعا با تکمیل این سایت، امداد رسانی در زمان بروز حوادث و بحران از سمت اتوبان‌های شهید کسایی، تبریز – زنجان و تبریز – اهر به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن میسر خواهد شد.

انتهای پیام