آمریکا در دنیا دشمن می‌خواهد یا نوکر!
آمریکا در دنیا دشمن می‌خواهد یا نوکر!
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سفر اخیر به تاتارستان، آنها می‌گفتند که آمریکا در دنیا دشمن می‌خواهد یا نوکر وگرنه دوست نمی‌خواهند.

به گزارش شمس، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در همایش ملی ثقةالاسلام شهید میرزاعلی آقا تبریزی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: از سه جهت می‌شود به این همایش و بزرگداشت‌ها نگاه داشت؛ رهبر معظم انقلاب در این چند سال اخیر روایت تاریخ آذربایجان را که مکمل تاریخ ایران است را مورد تأکید قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: نسل فعلی باید در مورد گذشته خود آگاهی داشته باشد و بداند چه اتفاق‌هایی افتاده است که این انقلاب را تشکیل داده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آذربایجان کانون تمدن ایران است و پس از مشروطه نقش جریان‌ساز داشته است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همانطور که فرمودند تبریز پرچم آزادی تاریخ ایران را در دست دارد، گفت: یکی  از شخصیت‌های برجسته مشروطه میرزاعلی آقا تبریزی بود.

خرّم خاطرنشان کرد: وقتی آثار محققان و اندیشمندان را می‌بینیم مبارزه این شهید والامقام را با سه ویژگی اصلی را خواهیم دید که در انقلاب هم تکرار شده است.

وی، مبارزه با استبداد، مبارزه با استعمار خارجی، رویکرد دینی را از جمله  نحوه مبارزه شهید ثقةالاسلام برشمرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ارائه تحلیل ثقةالاسلام در دوران مبارزات خود همین الان هم است او در تحلیل خود در مورد دولت‌های استعمارگر؛ آنها را اینگونه معرفی می‌کند، آنها برای منافع خود در کشورهای اسلامی دست به هر کاری می‌زنند.

وی یادآور شد: در سفر اخیر به تاتارستان، آنها می‌گفتند که آمریکا در دنیا دشمن می‌خواهد یا نوکر وگرنه دوست نمی‌خواهند.

خرّم یادآور شد: از یاد بردن فتنه اجانب، غفلت از عمق دشمنی فتنه‌گران همچنان که در گذشته هم بود الان هم وجود دارد و باید نگاه مترقی و صحیح و چشم‌انداز حاصل از مبارزات تاریخ است، داشته باشیم زیرا نفوذ همیشه بوده و خواهد بود.

وی با تاکید بر انعکاس مثبت برگزاری این همایش‌ها خاطرنشان کرد: باید نتایج این همایش‌ها به هر طریقی و مخصوصا کتاب‌ها و رسانه‌ها و غیره به فکر و ذهن مردم هم برسد.

انتهای پیام/