۳ پروژه مهم عمرانی، خدماتی و رفاهی در تبریز افتتاح می‌شود
۳ پروژه مهم عمرانی، خدماتی و رفاهی در تبریز افتتاح می‌شود
پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه یک تبریز در حوزه‌های خدماتی و رفاهی با اعتبار ۸۳۲ میلیارد ریال و به صورت همزمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. سه پروژه مهم فاز اول پارک کلانترباغی به مساحت شش هکتار، فاز دوم زیرسازی و آسفالت بلوار شهید شفیع‌زاده و توسعه پارک مینیاتور تبریز، به ارزش ۸۳۲ میلیارد ریال روز پنج شنبه با حضور مسئولین و مدیران شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز اول پارک کلانترباغی

شهرداری تبریز در راستای اهداف خود مبنی بر ارتقای و افزایش سرانه فضای سبز و توسعۀ آن اقدام به احداث پارک‌های محله‌ای در سطح شهر کرده است که احداث پارک کلانترباغی در همین راستا انجام شده است. فاز اول این پارک به مساحت شش هکتار و مجهز به سالن‌های ورزشی(زمین فوتبال چمن مصنوعی، بدمینتون، اسکیت، پینگ پونگ، شطرنج و بسکتبال) است که با هزینه تملک ۶۰۰ میلیاردی و هزینه اجرائی ۸۰ میلیاردی تکمیل شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که در کل ۶۸۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

زیرسازی و آسفالت بلوار شهید شفیع‌زاده

نهضت آسفالت خیابان‌ها و معابر اصلی شهر همچنان در دستور کار مدیریت شهری تبریز قرار دارد. در همین راستا، فاز دوم آسفالت‌ریزی اساسی بلوار شهید شفیع‌زاده به طول ۵۵۰ متر و عرض ۱۳.۵ متر و با مساحت ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است. مهمترین اصل مدیریت شهری در پیشبرد نهضت آسفالت، زیرسازی مناسب و آسفالت‌ریزی اساسی و با کیفیت معابر تبریز است که هر چند زمانبر بوده، ولی با اخذ تضمینی حداقل ۵ ساله انجام می‌شود. زیرسازی این مسیر با هزینه ۳ میلیارد ریال و آسفالت‌ریزی آن با هزینه ۹ میلیارد ریال انجام گرفته است که در کل ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت‌ریزی فاز دوم بلوار شفیع‌زاده هزینه شده است.

توسعه پارک مینیاتور

پارک مینیاتور تبریز، یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که محل رجوع گردشگران داخلی و خارجی بوده و توسعه آن می‌تواند در زیبایی شهر و جذب گردشگر مؤثر واقع شود. طرح توسعه پارک مینیاتور با مساحت هشت هزار و ۷۰۰ مترمربع در دستور کار شهرداری منطقه یک قرار گرفته و به اتمام رسیده است. هزینه تملک طرح توسعه پارک مینیاتور ۱۳۰ میلیارد ریال و هزینه اجرائی آن ۱۰ میلیارد ریال است که بزودی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۱ تبریز شامگاه فردا ساعت ۱۹، طی آیینی در خیابان گلکار، داخل پارک کلانترباغی به افتتاح می‌رسد.

انتهای پیام/