مسیرهای منتهی به سواحل دریاچه ارومیه بازسازی می‌خواهد/ در صورت تثبیت آب دریاچه زیرساخت‌های گردشگری را فراهم می‌کنیم
مسیرهای منتهی به سواحل دریاچه ارومیه بازسازی می‌خواهد/ در صورت تثبیت آب دریاچه زیرساخت‌های گردشگری را فراهم می‌کنیم
آبدار گفت: امکان تردد در مسیرهای قدیمی و جدید منتهی به سواحل دریاچه ارومیه وجود دارد اما این مسیرها نیازمند بازسازی است.

به گزارش شمس، مرتضی آبدار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش گردشگران در سواحل منتهی به دریاچه ارومیه، اظهار داشت: در حال حاضر مسیرهای قدیمی و معرفی شده ساحل دریاچه ارومیه از شهرها و روستاهای مختلف، قابل دسترسی است اما با توجه به عدم استفاده طی سال‌های قبل، نیاز به بازسازی مجدد و آماده نمودن برای گردشگران دارد.

وی ادامه داد: مراحل بعدی معرفی مناطق جذاب دریاچه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، برگزاری دوره های آموزشی و نهایتا بازاریابی و تبلیغات در مراحل بعدی اقداماتی است که می‌بایست صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قدم‌های مثبتی برای رفع موانع و تسهیل و توسعه گردشگری در شهرها و روستاهای ساحلی صورت گرفته است، عنوان کرد: از میان آن‌ها می‌توان به برگزاری جشنواره‌های متعدد گردشگری در شهرستان‌های همجوار دریاچه ارومیه مانند جشنواره آلبالو، کباب، گردو و … با همکاری اداره کل و سایر دستگاه‌ها اشاره کرد.

وی در پایان، افزایش و تداوم تراز آبی دریاچه را در زمره اصلی تربن موضوعات قرار داد و تاکید داشت: اصلی‌ترین موضوع در توسعه گردشگری، افزایش و تداوم تراز آبی دریاچه است که در صورت استمرار آن دریاچه پتانسیل جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را خواهد داشت.

انتهای پیام/