متولیان نسبت به قطع درختان احساس مسئولیت ندارند/تاراج درختان منطقه مایه سرافکندگی است
متولیان نسبت به قطع درختان احساس مسئولیت ندارند/تاراج درختان منطقه مایه سرافکندگی است
بیگی گفت:مایه سر افکندگی است در منطقه حفاظت شده محیط زیست به راحتی درختان جنگل ها بریده می شوند و ثروت ملی به تاراج می رود.

به گزارش شمس، احمد علیرضا بیگی در واکنش به ادامه بحران زیستی کاوه سودا و عدم برخورد قانونی با تخلفات محرز صورت گرفته در این واحد صنایع شیمیایی، گفت: متاسفانه دستگاهی که خودش باید متولی حفظ محیط زیست باشد، توجیه گر تخلفات واحدهای آلاینده محیط زیست شده است.

وی ادامه داد: ما از آقایان مدیر حفاظت محیط زیست استان که چندی پیش جلسه ای داشتیم پرسیدیم در سه ماهه چهارم سال گذشته چه تغییری در کاوه سودا رخ داده است که در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که قبلا نبوده است؟ سوال این است که در سه ماهه های قبلی و سال های قبلی وضعیت کاوه سودا آلاینده نبود؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران حفاظت محیط زیست استان به جای توجیه تخلفات کاوه سودا، بگویند که فرایند کاوه سودا باید چگونه اصلاح شود تا این حجم خطرناک آلایندگی وارد محیط زیست منطقه نشود؟

بیگی اضافه کرد: در دنیا مشابه های کاوه سودا نیز هستند، اما این قدر دشمن محیط زیست نیستند، کاوه سودا باید متعهد به احترام به محیط زیست شود و جلوی تخریب آب و خاک منطقه توسط این واحد آلاینده گرفته شود.

وی گفت: مایه سر افکندگی است که سازمان حفاظت محیط زیست نتایج آزمایشگاه های خود را که از منطقه انجام داده است را رد و تخطئه می کند و به سازمان ثالث ارجاع می دهد و تا بلکه بتواند سرپوشی بر بحران زیست محیطی کاوه سودا در مراغه بگذارد.

بیگی پرسید: مسئولان محیط زیست از کدام منفعتی برخوردار شده اند که حاضر شده اند در برابر آن نتایج آزمایشگاه رسمی خود را بی اعتبار کنند؟

وی در ادامه به قطع گسترده درختان در منطقه ارسباران و گزارش هایی در خصوص قطع درختان جنگلی در مناطق حفاظت شده اشاره کرد و گفت: مایه سر افکندگی است در منطقه حفاظت شده محیط زیست به راحتی درختان جنگل ها بریده می شوند و ثروت ملی به تاراج می رود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: درختان قطع شده در منطقه حفاظت شده بهترین گواه این است دستگاه مسئولی که باید در قبال حفاظت از منابع ملی احساس مسئولیت کند، کمترین احساس مسئولیت در این رابطه ندارد و این دلایل و قرائن برای اثبات فقدان صلاحیت مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست کفایت می کند.

وی در پایان به نامه نمایندگان مردم بناب، مراغه و عجبشیر و نیز تبریز، اسکو و آذرشهر درباره قصور مسئولان حفاظت محیط زیست استان در برخورد با تخلفات سنگین زیست محیطی کاوه سودا به معاون رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس قطعاً تا حصول نتیجه به پیگیری های خود در خصوص تخلفات انجام یافته در حفاظت محیط زیست استان در قبال کاوه سودا و دیگر مسائل زیست محیطی ادامه خواهند داد.