بودجه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز برای سال آینده/ اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای حاشیه‌نشینان
بودجه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تبریز برای سال آینده/ اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای حاشیه‌نشینان
عضو شورای شهر تبریز گفت: بودجه شهرداری تبریز برای سال 1399 بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد تومان است که علاوه بر آن 400 میلیارد تومان نیز در قالب تبصره برای حاشیه‌نشینان اختصاص می‌یابد.

«فریدون بابایی‌اقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس با بیان اینکه شهردار تبریز روز یکشنبه لایحه بودجه ۹۹ را تقدیم شورای شهر تبریز می‌کند، در پاسخ به این سوال که الزامات بودجه سال آینده باید چه باشد، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت بودجه سال آتی توجه ویژه به بحث حاشیه‌نشینی است، به‌طوریکه ۴۰۰ میلیارد تومان بر اساس بند و تبصره‌های قانونی جهت احداث مسکن ارزان قیمت برای افراد بی‌بضاعت تخصیص یافته است.

وی افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان این مبلغ از طریق منابع شهرداری تبریز تحقق می‌یابد و ۱۰۰ میلیارد آن با تسهیلات بانکی تامین می‌شود تا شاهد جابجایی تعدادی از خانوارها از مناطق پرخطر شهر باشیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز با بیان اینکه ۴۸ هکتار از مناطق تبریز پرخطر است، خاطرنشان ساخت: بر اساس آمار سال ۱۳۹۱ بالغ بر ۳ هزار و ۸۰۰ خانوار در این مناطق زندگی می‌کردند و حال در گذر زمان و با احداث طبقات فوقانی این واحدهای مسکونی، تعداد خانوارهایی که در مناطق پرخطر زندگی می‌کنند به ۵ هزار رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت شهرداری تبریز احداث خانه برای این ۵ هزار خانوار حاشیه‌نشین است، عنوان کرد: دقیقاً نمی‌شود گفت با ۴۰۰ میلیارد تومان چند واحد مسکونی می‌شود ساخت چراکه نیازمند پایش خانوارها هستیم و طبق طرح اولیه واحدهای مسکونی در اندازه‌های ۳۵ تا ۷۰ متری احداث می‌شوند؛ به‌عنوان نمونه برای حاشیه‌نشینی که تنها زندگی می‌کند واحد ۳۵ متری می‌سازیم اما متراژها باید نهایی شوند.

عضو شورای شهر تبریز در پاسخ به این سوال که شهرداری تبریز برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق حاشیه‌نشین و سکونت دوباره افراد بی‌بضاعت در مناطق پرخطر چه تدبیری اندیشیده است، توضیح داد: واحدهای مسکونی واقع در مناطق پرخطر بعد از انتقال ساکنان آن به مساکن جدید، تخریب و تبدیل به پارک و فضای سبز می‌شوند؛ اجرای طرح فوق نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از قبیل استانداری آذربایجان‌شرقی، مسکن شهرسازی و اداره‌کل راه و شهرسازی است و تنها با همت شورا و شهرداری اجرایی نمی‌شود.

وی رفع برخی گره‌های ترافیکی ایجاد شده در شهر را از دیگر محوریت‌های بودجه ۹۹ خواند و اعلام کرد: یکی از همین گره‌های ترافیکی، به تقاطع جدیدالاحداث ارتش مربوط می‌شود، در همین راستا تقاطع غیرهم سطحی را در این نقطه احداث می‌کنیم و در مجموع ۸ تقاطع غیرهم سطح در سال آینده ساخته می‌شود.

بابایی‌اقدم تداوم پروژه مترو و تکمیل خط ۲ و احداث خط چهارم به صورت تراموا را از اولویت‌های بودجه سال آینده دانست و احداث پارک‌های محله‌ای متعدد در اقصی نقاط تبریز را از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری تبریز برشمرد.

وی در پایان افزود: بودجه در نظر گرفته شده برای سال آینده ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و احتمال دارد منابع مربوط به حاشیه‌نشینی علاوه بر این بودجه در قالب تبصره تصویب و اختصاص یابد.

انتهای پیام/