بیلبوردهای تبریز به‌خاطر افزایش تعرفه‌ها خالی ماند/ اقدام ارزشمند شهرداری تبریز در انعکاس پیام‌های فرهنگی با تبلیغات محیطی
بیلبوردهای تبریز به‌خاطر افزایش تعرفه‌ها خالی ماند/ اقدام ارزشمند شهرداری تبریز در انعکاس پیام‌های فرهنگی با تبلیغات محیطی
آجودان‌زاده گفت: دلیل خالی بودن برخی از بیلبوردهای شهری افزایش تعرفه عوارض محلی در سال 97 بود که باعث شد سرمایه‌داران از سفارش تبلیغات در بیلبوردها استقبال نکنند.

علی آجودان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس در خصوص وضعیت بیلبوردهای خالی در شهر اظهار داشت: بیلبوردهای شهری دو نوع است، یک نوع متعلق به شهرداری و سازمان سیما منظر است که روی آنها برچسب و کد وجود دارد و کارخانه‌ها و شرکت‌ها با اشاره به همان کد با پرداخت مبلغ آنها را اجاره می‌کنند.

وی ادامه داد: نوع دوم بیلبوردها متعلق به سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی است که در زمینه تبلیغات شهری کار می‌کنند؛ دلیل اینکه برخی از بیلبوردها خالی است مربوط به سال ۹۶ و تصویب تعرفه عوارض محلی برای سال ۹۷ بود.

رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی گفت: در آن سال برخی همکاران شورا معتقد بودند که شهری مانند مشهد از تبلیغات شهری سالانه ۶۴ میلیارد تومان درآمد دارد در حالیکه درآمد شهرداری تبریز ۴ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به افزایش عوارض محلی در سال ۹۷ گفت: این افزایش باعث شد که اشخاص و سازمان‌ها از بیلبوردها برای تبلیغ استقبال نکنند چون قیمت به شدت افزایش یافت؛ به عنوان مثال هر متر مربع از این بیلبوردها روزانه ۵۴ هزار تومان شد که برای سالانه مبلغ سنگینی بود.

آجودان‌زاده تشریح کرد: حتی برخی شرکت‌ها و کارخانجاتی که خودشان بیلبورد داشتند به دلیل افزایش تعرفه عوارض محلی در بیلبورد خودشان از تبلیغات استفاده نکردند.

وی با بیان اینکه در در سال ۹۸ تعرفه عوارض محلی تعدیل شد، عنوان کرد: تعرفه عوارض محلی در سال ۹۸ تا ۵۰ درصد کاهش یافته و با توجه به ابلاغ مبالغ جدید به شهرداری به احتمال زیاد استقبال سرمایه‌گذاران برای اجاره این بیلبوردها افزایش می‌یابد.

عضو شورای شهر تبریز در پاسخ به این سوال که روند تبلیغات فرهنگی در بیلبوردهای شهرداری چگونه است، یادآور شد: شهرداری در برخی از بیلبوردهای خود مطالب فرهنگی از بزرگان دین و احترام به خانواده و تحکیم بنیاد خانواده گذاشته که بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان ساخت: بیلبوردی مانند” شاید فردا دیر باشد، همین امروز به پدر و مادرت زنگ بزن” و یا بیلبوردهای اینچنینی علاوه بر افزایش فرهنگ احترام به بنیان خانواده نوعی آموزش فرهنگی نیز می‌باشد.