افزایش ۵۳ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی/ تولید کامیون و کامیونت در استان
افزایش ۵۳ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی/ تولید کامیون و کامیونت در استان
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از افزایش ۵۳ درصدی صادرات استان در هشت ماهه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش شمس، غلامعلی راستی در جلسه تدوین و نهایی‌سازی برنامه‌های رشد اقتصادی استان در بخش صنعت و معدن اظهار کرد: در استان چهار هزار و ۱۹۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری فعالیت می‌کنند، تعداد ۶۸۰ فقره جواز تأسیس هم صادر شده است.

وی افزود: در مجموع حدود ۴۸۰۰ واحد فعال صنعتی در استان با اشتغال‌زایی ۱۳۰ هزار نفری فعالیت می‌کنند.

راستی تصریح کرد: برای توسعه بخش صنعت در نظر داریم ۱۱۰ واحد راکد و نیمه فعال صنعتی استان را که ۲۲ واحد از این‌ها در خارج از شهرک‌ها و ۸۸ واحد نیز داخل شهرک‌ها مستق  شده‌اند را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی، تولید خودرو در استان را از جمله طرح‌های اولویت‌دار صنعت برشمرد و گفت: شرکت آذهایتکس به‌زودی تولید کامیونت و کامیون را در داخل استان شروع می‌کند.

راستی، میزان صادرات استان را در هشت ماهه گذشته یک میلیارد دلار اعلام و یادآور شد: در این مدت میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت معدنی آذربایجان‌شرقی پرداخت و خاطرنشان کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی معادن استان ۸.۷ میلیارد تن و رتبه اول ذخیره‌سازی معدن متعلق به آذربایجان‌شرقی است.

رئیس سازمان صمت استان اذعان داشت: از حدود ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده کشور ۵۲ نوع ماده معدنی در استان وجود دارد.

وی، راه‌اندازی معدن نفلین سینیت با ۵.۲ میلیارد تن ذخیره معدنی و کارخانه کاتد مس را از جمله مگاپروژه‌های بخش معدن استان اعلام کرد.

انتهای پیام /