۶۴۰ هکتار سوخته در قره‌داغ جنگلی نیست/ اکثراً اراضی کشاورزی آتش گرفته‌اند
۶۴۰ هکتار سوخته در قره‌داغ جنگلی نیست/ اکثراً اراضی کشاورزی آتش گرفته‌اند
قاسم‌زاده می‌گوید اکثر مناطق درگیر حریق در ارسباران مراتع و اراضی کشاورزی بوده‌اند و اینکه عنوان می‌شود همه درختان جنگلی سوخته‌اند صحیح نیست.

به گزارش شمس، حمید قاسم‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همه ۶۴۰ هکتار اراضی آتش گرفته منطقه ارسباران که سازمان فضایی تصاویر آن را همراه با اطلاعات منتشر کرده، جنگلی نیست و مرتع و زمین‌های کشاورزی را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بخش مهمی از اراضی آتش گرفته منطقه ارسباران در فاصله ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور ماه امسال را مراتع و اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهند که از این مقدار اراضی حدود ۳۰۰ هکتار در محدوده روستای خانقاه شهرستان خداآفرین اعم از جنگل و مرتع آتش گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه بررسی دقیق اراضی آتش گرفته منطقه ارسباران در آتش سوزی‌های اخیر برای تفکیک عرصه‌ها بر مبنای جنگل، مرتع و زمین کشاورزی در حال انجام است، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه منطقه ارسباران در ۲ روز اخیر عاری از هر گونه آتش سوزی بوده و روزهای آرامی را سپری کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بالگرد آب پاش همچنان در منطقه حضور دارد یا نه، گفت: خوشبختانه بالگرد آب پاش همچنان در منطقه ارسباران مستقر است.

انتهای پیام/