با مدیران نالایق عقد اخوت نبسته‌ایم/ انتخابات عامل حیثیت و آبروی ملّی کشور است
با مدیران نالایق عقد اخوت نبسته‌ایم/ انتخابات عامل حیثیت و آبروی ملّی کشور است
استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: عهد مدیران در دولت سیزدهم این است که در خدمتگزاری به مردم کوتاهی نکنند و در مسیر ولایت و آرمان‌های انقلاب همواره کوشا باشند.

به گزارش شمس، عابدین خرّم روز یکشنبه در جلسه تودیع و معارفه فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه اجرای سیاستهای دولت سیزدهم و خدمت جهادی و مخلصانه را جزء اصول خود می دانیم، افزود: موفقیت ها و دستاوردهای بسیار خوبی در سال جاری به دست همه مردم و دولت خدمتگزار در کشور اتفاق افتاده که همه اینها در پرتو هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه با مدیرانی نالایق عقد اخوت نبسته ایم، گفت: مدیری که نتواند به وظایف خود عمل کند و از فرصت ها و ظرفیت ها بهره مند نشود باید تغییر کند و این تغییر جزو خواسته‌ مردم و مطالبات دولت است که انجام خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: خدمتگزاری مسوولان دولتی در دولت سزدهم باید در همه امور نهادینه شود و عملکرد همه مدیران دولتی از نگاه مردم و توسط دستگاه های نظارتی در معرض قضاوت است.

وی گفت: مسوولان به عنوان خدمتگزاران مردم باید به درستی عمل کنند و بر مبنای اهداف و آرمان های نظام و انقلاب شبانه روز تلاش کنند.

خرم با بیان اینکه کشور در حوزه دیپلماسی خارجی در بی نظیرترین شرایط و وضعیت قرار دارد، گفت: زمانی همسایه ها و کشورهای منطقه تمام ارتباطات و رفت و آمدهای خود را با ایران اسلامی دچار مشکل می دیدند ولی امروز هیچ مانعی در ارتباطات بین الملل وجود ندارد و با کشورهای منطقه و فرامنطقه ای ارتباطاتی برقرار شده که در طول ۴۴ سال بی سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی مطرح می شد اگر از انرژی هسته ای دست بکشیم ارتباطات با کشورهای دیگر برقرار خواهد شد اما امروز انرژی هسته ای و دستاوردهای علمی که از این طریق به دست آمده موجب اقتدار کشور شده و روابط دیپلماسی بدون مشکل در حال انجام است در برخی حوزه ها جز چهار کشور برتر دنیا قرار داریم .

استاندار با تاکید بر اینکه در دنیای امروز علم، تکنولوژی، پیشرفت و قدرت همه لازم است، گفت: نمی شود کشور را از یک بخش برای پیشرفت بخش دیگری محروم کرد و این یک خطای راهبردی است، رشد و پیشرفت و تعالی کشور باید یک وضعیت متوازن داشته باشد.

وی اظهار کرد: توطئه های متراکم، متعدد و بیشمار دشمنان نظام ادامه دارد اما وحدت و همدلی ملت و دولت موجب شده ایران اسلامی در اوج قدرت و اقتدار همراه با فناوری ها و پیشرفت های روز در علوم مختلف و در شرایط آرام و امن قرار دارد.

خرم با اشاره به سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان در سال جاری، گفت: سفر دولت سیزدهم سفر تزئیناتی و تشریفاتی نبود، سه روز با مردم در بیش از ۳۲ نقطه شهر و بیش از ۲۰۰ خط در ارتباط بودند و بیش از ۱۰۰ هزار درخواست از طرف مردم به دولت رسیده است که همه این درخواست ها طبقه بندی و رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سفرهای استانی رییس جمهور فرصتی است تا مسئولان از تصمیمات، منابع و مصوبات سفر برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کنند، اضافه کرد: هر مسئولی که از این فرصت استفاده کرده به بهترین کارنامه از نظر عملکردی رسیده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در تمامی صحنه ها به خصوص انتخابات طی ۴۴ سال گذشته ، گفت: انتخابات با حضور گسترده مردم عامل آبرو و حیثیت و عامل حرکت به سمت قله‌های ترقی برای کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری، امنیت انتخابات، سلامت و رقابت آزاد چهار رکن اصلی است که باید از اکنون به صورت جدی از سوی مدیران و مسوولان برای برگزاری انتخابات پیش رو پیگیری شود.

خرم همچنین با اشاره به اولویت های مدیریت ارشد استان برای کلانشهر تبریز، گفت: تمامی مسئولین شهر تبریز باید همدل و هم راستا برای حل مسائلی که احصا شده برنامه‌ریزی کنند؛ شرایط نسبت به گذشته بهتر شده اما برای وضعیت موجود راضی نیستیم.

وی با تاکید بر پایدارسازی انرژی در کلانشهر تبریز گفت: مسایل مربوط به آب، برق، فاضلاب و محیط زیست از جمله مواردی است که باید به آن بیش از گذشته توجه شود .

استاندار همچنین بر ارتقای وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی، توجه به محلات حاشیه نشین، بافت فرسوده، گردشگردی و تسهیل سرمایه‌گذاری در شهر تبریز تاکید کرد.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در این مراسم بر ایجاد امید و نشاط دینی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: جایگاه حقیقی تبریز در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی باید ارتقا یابد.

یونس فاتح افزود: برای استفاده از حداکثر ظرفیت استان برای بهبود و ارتقای وضعیت فعلی کلانشهر تبریز همراهی افکار عمومی و مسوولان بر سر موقعیت فعلی این کلانشهر مهمتر از برنامه ریزی و سایر اقدامات است.

وی همچنین بر دوری از حواشی و تکلیف محوری در انجام ماموریت تاکید کرد و گفت: درهای فرمانداری بر روی هر کسی که دغدغه مردم به دور از حاشیه و تمرکز بر هدف را دارد باز است.

فرماندار سابق تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: در ۱۵ ماه سابقه‌ی فرمانداری خود سعی کردم تا جلوه‌ای درست از شعار دولت مردمی را ارائه دهم.

علی جعفری‌آذر ادامه داد: زمان فعالیت من همزمان با تغییر سیاست‌های دولت در حوزه ارز بود که کار مجموعه‌ی استانداری و فرمانداری‌ها را بیشتر کرد، به دنبال آن تغییر اقلام و هوشمند سازی یارانه نیز اضافه شد.

فرماندار سابق تبریز افزود: در حوزه آرد و نان هفت دستگاه مسئولیت دارند، که با حضور فعال طی ۱۸ ماه کمبودی احساس نشد و سهمیه بندی اتفاق نیفتاده و قیمت افزایش پیدا نکرد.

وی اضافه کرد: طبق مقررات عمل کردیم و با نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی، مکاتبات و گزارشات متعددی داشتیم و حداکثر هماهنگی بین دستگاه‌ها را انجام دادیم.

جعفری‌آذر گفت: اینک در یک ماه گذشته با مشورت دوستان انقلابی تصمیم بر این نشد از این سنگر جدا شوم و گفتمان انقلاب اسلامی و جبهه انقلاب را در جبهه دیگری پیگیری کنم.

گفتنی است، در مراسمی با حضور استاندار و مسئولین آذربایجان شرقی از زحمات علی جعفری آذر، فرماندار سابق شهرستان تبریز تقدیر و قدردانی شد و یونس فاتح به‌عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام /