۲۷ هکتار زمین برای ساخت پیست داریم/ آغوش ما به‌روی جوانان تبریز باز است
۲۷ هکتار زمین برای ساخت پیست داریم/ آغوش ما به‌روی جوانان تبریز باز است
امیرخیزی می‌گوید زمین 27 هکتاری ساخت پیست بزرگ جهت برگزاری مسابقات فرمول سه آماده است اما ساخت آن نیازمند همراهی استانداری و شهرداریست.

«سیامک امیرخیزی» در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شمس با اشاره به فیلم‌های منتشر شده از رانندگی خطرناک جوانان در معابر تبریز، اظهار داشت: اتوموبیلرانی و موتورسواری یک ورزش است و جزو گزینه‌های تفریح و شادی اکثریت جوانان شده و با مرور زمان بر تعداد علاقمندان این حوزه نیز افزوده می‌شود اما بنده راضی به ایجاد خسارت برای خود جوانان و سایر شهروندان نیستم.

وی ادامه داد: در بسیاری از استان‌ها پیست وجود ندارد و با این حال بعد زحمات فراوان یک پیست در یادگار امام تبریز مهیا شده است اما اگر از من بپرسید از وضعیت موجود راضی هستم می‌گویم خیر چراکه زیرساخت‌های این ورزش در کل ایران و تبریز مهیا نشده است و ما نیازمند توسعه‌ی پیست یادگار امام هستیم.

رئیس هیات اتوموبیلرانی و موتورسواری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اختصاص ۲۷ هکتار زمین مازاد در اطراف ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به این هیات جهت ساخت پیست بزرگ‌تر، خاطرنشان ساخت: ما اکنون این زمین را داریم اما برای ساخت آن نیازمند همت استانداری و شهرداری هستیم. طرح بنده ساخت پیست ۳ کیلومتری در این زمین به‌صورت مارپیچ است تا جوانان بتوانند حداقل با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بدون آنکه حادثه‌ای سهمگین رخ دهد در آن رانندگی کنند.

وی تاکید کرد: ما نمی‌گوییم همین الان ۲۰ میلیارد تومان بدهید این پیست را احداث و تکمیل کنیم، این پروژه را با ۲ میلیارد تومان نیز می‌توان شروع کرد تا حداقل مسیر آسفالت شود و به مرور زمان توسعه‌ی آن رقم بخورد. از منتخبان شورا و مسئولین تقاضا دارم اگر جان جوانان و سایر شهروندان برایشان مهم است به این موضوع ورود کنند و مانع خسارات مالی و جانی بیشتر شوند.

امیرخیزی با بیان اینکه هیات در کنار جوانان است، توضیح داد: ما اکنون یک پیست کوچک داریم که فکر می‌کنم بهتر از خیابان‌های شهر است. هزینه‌ی زیادی نیز از اعضاء دریافت نمی‌شود و مبلغی هم که به‌عنوان شهریه اخذ می‌گردد صرف نگهداری پیست، مسابقات، آموزش و … می‌گردد. بیش از یک هزار نفر عضو هیات هستند و ۶۰۰ نفر بیمه شده‌اند.

وی متذکر شد: در پیست فعلی ۱۰ سال است که حادثه‌ای رخ نداده است و شور و نشاط برقرار است. از جوانان خواهش می‌کنم بجای آنکه در گروه‌های غیررسمی عضو شوند به سمت هیات اتوموبیلرانی و موتورسواری بیایند. آغوش ما باز است و نه‌تنها شادی و تفریح آنان را فراهم می‌کنیم بلکه مسیر قهرمان‌پروری را نیز برایشان باز می‌کنیم.

انتهای پیام/