وضعیت «خطرناک» تبریز فعلا ادامه دارد!/ حمله ریزگردها به تبریز
وضعیت «خطرناک» تبریز فعلا ادامه دارد!/ حمله ریزگردها به تبریز
هوای تبریز که طی چند روز گذشته، برای گروه‌های حساس در وضعیت هشدار قرار گرفته بود، امروز برای تمامی گروه‌های سنی در در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شمس؛ هوای تبریز از ظهر ۴ شنبه برای تمامی گروه‌های سنی در در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

وضعیت آلودگی در ایستگاه‌ هتل مرمر با شاخص ۵۰۰ و ایستگاه بهداشت (کوچه باغ) با شاخص ۳۴۸ شدیدتر است.

داوود قاسم‌زاده، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌‌ زیست آذربایجان‌شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شمس علت اصلی آلودگی بی سابقه‌ی هوای تبریز را ریزگردهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عنوان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده نیروگاه تبریز از سوخت مازوت در آلودگی هوای تبریز تاثیر بسزایی دارد، تاکید کرد: بله، متاسفانه مازوت‌سوزی در این نیروگاه همچنان ادامه دارد و در صورت تامین سوخت گاز، سریعا سوخت مصرفی جایگزین خواهد شد.

قاسم‌زاده در پاسخ به این سوال که آلودگی هوا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اذعان داشت: با شرایط موجود فعلا آلودگی ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت به‌جای گاز در کلان‌شهرها تنها شامل حال تهران، کرج و اصفهان شده است، اما در تبریز کماکان مازوت‌سوزی ادامه دارد که این موجب ایجاد آلایندگی بسیار جدی و به خطر انداختن سلامت مردم شده است.

در زمان آلودگی هوا به خصوص امروز که شاخص آلودگی به وضعیت خطرناک رسیده است، تمامی اقشار به ویژه بیماران قلبی و عروقی، مادران باردار و شیرده، سالمندان و کودکان به هیچ‌وجه از خانه خارج نشوند.

انتهای پیام /