۷۰ درصد رانندگان آذربایجان‌شرقی از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند
۷۰ درصد رانندگان آذربایجان‌شرقی از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بررسی‌های انجام شده نشان‌دهنده عدم استفاده ۷۰ درصد رانندگان از کمربند ایمنی است.

به گزارش شمس، جبارعلی ذاکری صبح امروز در پنجاه و چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده در ۱۰ محور جاده‌ای آذربایجان‌شرقی نشان‌دهنده عدم استفاده ۷۰ درصد رانندگان از کمربند ایمنی است.

وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات درون شهری، تعدد آنها را قابل تأمل و نیازمند بررسی و تحلیل دقیق دانست و بر تقویت تعامل شهرداری‌ها با پلیس راهور و حضور مؤثر پلیس در شهرها برای کاهش ترافیک و آمار تصادفات منجر به فوت تاکید کرد.

به گفته ذاکری ۳۸ درصد سبقت خودروها در جاده‌ای آذربایجان‌شرقی غیرمجاز و ۳۱ درصد تردد خودروها نیز با سرعت غیرمجاز به ثبت رسیده است.

ثبت تخلفات بزرگراه تبریز- سهند به دوربین‌

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه از تجهیز بزرگراه تبریز- سهند به دوربین‌های ثبت تخلفات خبر داد.

اروجعلی علیزاده تصریح کرد: اقدامات اجرایی تقاطع خواجه-ورزقان در دست اجراست و تلاش می‌شود در کوتاه ترین زمان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در مورد بزرگراه تبریز-سهند گفت: اولویت اول در این بزرگراه نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلفات است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل بارش، اقدامات مربوط به راهداری زمستانی این بزرگراه باید مدنظر قرار گیرد.

پایان پیام/