۴ نفر بر اثر سقوط از درخت گردو در آذربایجان‌شرقی مصدوم شدند
۴ نفر بر اثر سقوط از درخت گردو در آذربایجان‌شرقی مصدوم شدند
سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی از مصدومیت چهار نفر بر اثر سقوط از درخت گردو در استان خبر داد.

به گزارش شمس، وحید شادی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: صبح روز جمعه ۲۴ شهریورماه گزارش سقوط چهار نفر گردوچین در نقاط مختلف استان به مرکز اورژانس استان اطلاع داده شد که عوامل اورژانس به محض دریافت گزارش به محل حادثه اعزام شده و به مصدومان خدمت رسانی کرد.

وی افزود: یکی از این مصدومان یک مرد ۴۶ ساله از روستای روشت بزرگ شهرستان بناب، مصدوم دیگر یک مرد ۶۰ ساله از عجب شیر، مرد ۵۵ ساله از آذرشهر و یک مرد ۳۶ ساله از سردرود بوده که توسط کارشناسان اعزامی پس از خدمات درمانی در محل به بیمارستان انتقال داده شدند.

وی با بیان این‌که هرساله در شهریور و اوایل مهره ماه، افرادی که به شکل سنتی و بدون استفاده از تجهیزات محافظتی به گردو چینی اقدام می‌کنند، دچار چنین مصدومیت‌هایی می‌شوند، تاکید کرد: متاسفانه سقوط از درخت گردو یکی از حوادث پرتکرار در سال‌های اخیر در ماه‌های شهریور و مهر است.

وی ادامه داد: باغداران در زمان جمع‌آوری گردو از کارگران متخصص در این زمینه استفاده نمی‌کنند و به دلیل مبتدی بودن کارگر در زمان جمع‌آوری گردو متاسفانه شاهد بروز آسیب‌های ناگواری به افرادی هستیم که در حین گردو چینی از درختان گردو با ارتفاع زیاد به پایین سقوط کرده‌اند.

انتهای پیام/