۲۰۰ دستگاه اتوبوس تبریز با بازسازی به چرخه خدمات‌رسانی وارد می‌شود
۲۰۰ دستگاه اتوبوس تبریز با بازسازی به چرخه خدمات‌رسانی وارد می‌شود
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با بیان اینکه ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی را اتوبوس‌های بخش خصوصی تشکیل می‌دهد، گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی این شهر با بازسازی می‌تواند به چرخه خدمات‌رسانی وارد شود.

به گزارش شمس؛ ایوب اسماعیلی، روز چهارشنبه در گفت‌و‌گویی افزود: بخش زیادی از ناوگان اتوبوسرانی به ویژه در بخش اتوبوس‌های بخش خصوصی به علت تحریم‌ها فرسوده شده و عمر آنان بالای ۱۰ سال است.

وی اظهار داشت: امید است با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز و با جذب تسهیلات کم بهره ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی از دولت، این اتوبوس ها برای ورود به چرخه خدمات‌رسانی بازسازی شود.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: لازم است از این بخش حمایت‌های لازم در قالب ارائه خدمات و ایجاد تسهیلات برای دخل و خرج بهتر انجام شود تا بتوان با توجه به نیازهای شهروندان خدماتی شایسته به انان ارایه کرد.

اسماعیلی، ادامه داد: مذاکرات متعدد با فروشندگان، سرمایه‌گذاران و افرادی که توانایی سرمایه‌گذاری در حوزه نوسازی و فعالیت در اتوبوسرانی را دارند شروع شده و در ماه‌های آتی تبریز شاهد تحول در نوسازی اتوبوس خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده که ۱۶ دستگاه آن در هفته‌های آتی وارد تبریز می شود، یادآوری کرد: این شرکت برنامه‌های متعددی را در سه حوزه نوسازی اتوبوس‌ها، بازسازی اتوبوس‌ها و توسعه کمی و کیفی فعالیت بخش خصوصی ارایه می کند.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: با توجه به تاکید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر توسعه حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی و طبق سیاست‌گذاری شورای ششم در رابطه با توسعه حمل و نقل عمومی درون‌شهری، لازم است تغییر نگرشی در برنامه‌ها و دیدگاه‌ها جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان انجام شود.

اسماعیلی، با اشاره به هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه افزود: اخیر بخشنامه‌هایی مبنی بر اختصاص سوخت بر اساس پیمایش خودرو ابلاغ شده که با هوشمندسازی و نصب GPS در اتوبوس‌ها، تعداد اتوبوس‌های دارای این امکانات از ۱۸۰ به ۳۸۰ دستگاه خواهد رسید و با این اقدام هم در اختصاص سوخت مشکل حل و هم نظارت و کنترل هوشمند می شود.

وی اظهار داشت: در کنار پرداخت کرایه با استفاده از کارت بلیت، در هفته‌های آینده به طور آزمایشی امکان پرداخت کرایه از طریق QR کد موبایل و نیز  امکان ردیابی اتوبوس‌ها در تلفن همراه شهروندان و برنامه‌ریزی سفر و انتخاب مدل حمل و نقل نیز میسر می شود.

انتهای پیام /