۱۶ هزار مترمربع از سطح منطقه ۳ تبریز سنگ‌فرش می‌شود
۱۶ هزار مترمربع از سطح منطقه ۳ تبریز سنگ‌فرش می‌شود
شهردار منطقه ۳ تبریز از احداث فرهنگسرا در محلات حاشیه‌نشین این منطقه به عنوان پروژه‌های عمرانی و فرهنگی پیش بینی شده برای سال آینده خبر داد.

به گزارش شمس، اکبر پورخردمند در گفتگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم اظهار کرد: بنا به دستور شهردار تبریز مقرر شده هر هفته در هر منطقه برنامه‌های فرهنگی با توجه به مناسبت‌های مذهبی و ملی برگزار شود.

پورخردمند با اشاره به معضل حاشیه نشینی در شهرها، گفت: این پدیده تلنبار شده تمام کلانشهرها بوده و باید حل شود که ما نیز در سطح حوزه شهرداری منطقه ۳ با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بر اساس مطالعات، بهسازی کوچه‌ها را بعد از اجرای عملیات اتصال فاضلاب منازل به شبکه فاضلاب شهری توسط شرکت آب و فاضلاب، انجام می‌دهیم که در این مورد کوی امام رضا آخر طالقانی و ۱۷ متری مارالان جدول‌کشی و آسفالت‌ریزی و معابر آن بهسازی می‌شود.

شهردار منطقه ۳ به اولویت و ویژگی مهم لحاظ شده در پروژه‌های در حال اجرای عمرانی، خدماتی این منطقه اشاره کرد و گفت:  انسان محور بودن به عنوان یکی از دغدغه های اصلی در پروژه ها لحاظ می‌شود، که در این راستا شهرداری منطقه سنگ‌فرش کردن کوی و خیابان‌های زیر ۱۶ متر سطح حوزه را با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار شروع کرده است.

وی به سنگ‌فرش شدن کوی لک‌لر در خیابان شریعتی جنوبی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیز کوی سجادیه به طول ۵۰۰ متر و پنج کوچه میدان قطب خیابان امام خمینی(ره) به مساحت پنج هزار مترمربع و همچنین سه کوچه دیگر در ضلع جنوبی  خیابان امام خمینی(ره) به مساحت ۳ هزار مترمربع و کوچه شورا در منظریه به مساحت ۱ هزار مترمربع و در خیابان ۱۷ شهریور نیز پیاده روسازی به شکل مکانیزه به طریقه دستگاه فینیشری آغاز خواهد شد.

پورخردمند در بخش دیگری از سخنان خود نگاه انسان محور بودن در پروژه های منطقه را اجرای پارک‌ها در نقاط مختلف سطح حوزه دانسته و گفت: در حال حاضر احداث پارک محله‌ای حافظ در جنب هلال احمر خیابان حافظ شروع شده است و همچنین پارک جنگلی مارالان نیز با ۶ هکتار وسعت در حال احداث است.

شهردار منطقه ۳ علاوه بر احداث فاز ۲ پارک باغشمال، به اختصاص چهار هکتار از زمین‌های تفکیکی از محل سابق پادگان‌های ارتش در مابین پل شهید فلاحی و پل شهید فروزنده در کمربندی میانی اشاره کرد و اظهار داشت: دو هکتار از این زمین به پارک و دو هکتار از آن نیز به حاشیه فضای سبز خیابان اختصاص داده شده است.

پورخردمند در بخش دیگری از سخنان خود به سوالی در خصوص معضل ترافیکی خیابان ۱۷ شهریور جدید پرداخته و گفت: مشکل اصلی در این خصوص ماده واحده قانونی است که به پزشکان اجازه داده از منازل مسکونی خود به عنوان مطب استفاده کنند که این باعث بوجود آمدن مشکلات متعددی شده و در نهایت این خیابان و محدوده آن را با مشکلات ترافیکی واجه کرده است.

وی انتقال بخشی از خدمات پزشکی خیابان ۱۷ شهریور جدید به شهرک سلامت و انتقال بخشی دیگر از آن را در آینده به مراکز خدماتی قطعات ۲۵ هکتاری ارتش را که دارای خیابان های ۲۴ و ۳۵ متری با امکانات مناسب پارک خواهد بود، به عنوان راه حل های این معضل بزرگ ترافیکی دانست.

انتهای پیام